matildaeeriksson

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2019

Svänger av i avfarten, värsta farten

Av Matilda Eriksson - 26 augusti 2019 01:54

Skulle egentligen vara ledig hela helgen men blev frågad om jag kunde komma jobba i natt, en singelnatt går i regel ganska bra och dessutom helg ob.


I helgen har vi varit på kurs för Cari Rörstöm, brukslydnad. Hade med mig både Riva och Ösa men med mest fokus på Riva. Vi har liksom fastnat i massa problem som jag inte vetat hur jag ska lösa så har bara försökt traggla på vilket resulterat i ännu mer problem. Nu har jag fått massa verktyg till att lösa det, nytt tänkande. Körde ett kort pass själv efter kursen med båda hundarna och vi har en helt ny känsla, kul ska det vara! Sen måste jag sluta tro så dåligt om mig själv! Jag vet att jag kan, jag vet att Riva kan men min prestationsångest är något utöver det vanliga. Är det något som bara går liiite dåligt eller fel så känns det som att jag är värdelös. Tillexempel har jag varit väldigt rädd att lägga platsliggning med någon annan hund är mammas Gina, inbillat mig att Riva inte klarar av någon annan störning, så frågade kursledaren om hon kunde lägga med mig. Hon tog ut två av sina hundar, Riva låg på en kant, ca 10 meter från mig, ca 5 minuter och hon låg kloss i backen TROTS störning dels med nya hundar och en som tjorvade, hon hade inga problem alls. Kan jag bara förstå att min hund är så mycket bättre än jag tror men framför allt att JAG är så mycket bättre än jag tror.


Helgens kurs gjorde mig extremt taggad till att tävla, så nu är det hårdträning som gäller, kanske vi hinner med en klass 1 innan säsongen är över?! Appellen vet jag att vi inte hinner med i år, det är för mycket moment som inte sitter, sen har vi inte ens börjar med budföringen vilket jag tror hon kommer ha svårt med för att hon inte är så noga i okända människor. Hon spårar dock jäkligt fint, det är jag som är där och bryr mig för mycket. Får för mig att hon går fel så jag riktar om men det visar sig varje gång att hon tog vinkeln rätt, jag hade fel. Därför får jag aldrig mer gå ut mina egna spår!


Imorgon (idag) börjar en ny vecka med endel jobb, som vanligt. Sen ska jag passa på att njuta i skogen, gå mycket offroad innan älgjakten börjar nästa vecka.


 

LD Startklass Min Uniqa Full Rulle "Riva" så jääävla snygg!!

 
 
Ingen bild

Marre

28 augusti 2019 09:52

Du låter ju som mig, haha. Är här också så jädrans osäker och tänk om man litade mer på sin hund, hm. Du har så fin hund och så duktigt, det ska du vara super stolt över så också dig själv, för du kan mer än du tror! Kram

Matilda Eriksson

29 augusti 2019 05:20

Tack! Detsamma till dig. Så länge man är osäker så förstör man bara för sig själv och hunden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Eriksson - 26 maj 2020 22:47

Sommaren är här, ÄNTLIGEN!! Som jag längtat! Hundarna passar på att bada på typ varenda promenad   Var till Pite idag, jag, Frida och hundarna. Hon var och fixade fransarna, jag och hundarna passade på att utforska Pite litegrann. Alltid tyckt at...

Av Matilda Eriksson - 21 maj 2020 02:28


Jobbnatt åtta av nio, en natt kvar sen jävlar ska jag vara ledig! Sova i min egna säng heeeela natten, fyfan vad skönt! Har vänt dygnet helt sjukt nu, i vanliga fall när jag jobbar brukar jag sova typ 8.30 till 16, nu somnar jag inte förrän kring 12 ...

101

Av Matilda Eriksson - 14 maj 2020 03:45

Jobbnatt nummer ett av nio börjar snart lida mot sitt slut. Nio tunga nätter innan jag blir ledig. Ingen idé att gnälla, har valt att jobba alla dessa nätter själv, ingen som tvingat mig, blir fina pengar sen.   Jag har äntligen tagit tag i hundt...

Av Matilda Eriksson - 29 april 2020 02:45

Spenderat helgen i Umeå med den jag tycker om. Haft det sjukt bra, gått på affärer, druckit bubbel, ätit gott och bara myst, mer sånt tack. Tillbaka i vardagen nu, drygt två nätter kvar innan ledighet och ännu en roadtrip, denna helg 123 mil neråt la...

Ovido - Quiz & Flashcards