matildaeeriksson

Alla inlägg under april 2013

Av Matilda Eriksson - 30 april 2013 22:23

Sitter och väntar på att D ska komma hit. För 45 minuter sen sa han att han bara skulle äta klart sen komma... Seg som vanligt!

Har legat i feber hela natten plus dagen idag, så panodil är min bästa vän just nu. Riktigt surt att vara sjuk idag, valborg och allt! Men har orkat följa med till Storbäcken och äta tacos. Försökte träna lite hund men gick inte bra! Hon var så ouppmärksam kan dels vara för att de är ett "nytt" ställe och för att jag inte var i form. Plattsliggningen gick ganska bra..

Min hund är badad och REN så nu får hon sova i sängen igen!


 

Såhär söt är hon med silkestäcket och allt!   

Av Matilda Eriksson - 27 april 2013 21:47

 

Nu är det dags för mig och Holly att promenera in till Bränna för att mysa med min prins! Skönt att få sig en promenad! Har hunnit jobba en stund på förmiddagen och sedan direkt hem för att byta till "hundträningskläder" ;) Spenderade några timmar dära. Fick mycket gjort! 

Hio!

Av Matilda Eriksson - 22 april 2013 22:02

Du och jag är som gjorda för varandra, vi är som två pusselbitar som passar perfekt ihop.

Vi växer starkare och starkare för varje dag, banden mellan oss dras hårdare och hårdare.

Ingen kan förstå sig på oss, vi är unika och vi har vårat egna sätt att kommunicera på och förstår oss på varandra utan att ens behöva öppna munnen.

Ja självklart bråkar vi, ibland mindre och ibland mer, ibland oseriöst och ibland på blodigt allvar. Men vi kommer alltid tillbaka till varandra på ett eller annat sätt. Mycket och många har vela ha isär oss men inget/ingen har lyckats och kommer heller inte att lyckas!


  


Det är vi två mot världen!

1½ år idag <3



Av Matilda Eriksson - 21 april 2013 22:37

Nu har ännu en helg passerat och vi är några dagar närmare skolavslutningen. Den här helgen har varit bestått av hundträning och mys med D. Väldigt lugnt har vi haft det!

Jag har äntligen sattit upp ett mål, den 16 Augusti ska jag och Holly vara start klara för lydnadsklass 1. Och förhoppningsvis ska vi ha ett LP1 innan året år slut för att då börja med tvåan nästa vår.Men då är det verkligen hård träning som gäller!! 

 

Den åttonde maj ska jag göra provet för AM-kortet. Förhoppningsvis klarar jag det på en gång. 

Vill verkligen ta fram mopeden helst igår!

 

Nä nu kallar sängen och Holly på mig, Godnatt!

 

Min älskling 7 veckor <3

 

 

Av Matilda Eriksson - 18 april 2013 22:08






















Sitter och försöker göra lite läxor, går inte så bra, fastnade på datorn igen...

Har suttit och sett hockey och ärligt talat så sög Luleå! Saik förtjänade guldet!

Nu SKA jag rita mitt hus!


 

PUSS


Av Matilda Eriksson - 18 april 2013 19:34

Idag är en sån där dag då jag är lite extra kär och jag tycker om David sådär lite extra mycket. Sådär kär som man var i början, det pirrar lite extra i magen när han ser på mig. 

Därför ska jag bjuda på några söta bilder ;)

 





 


 


 

.

Av Matilda Eriksson - 15 april 2013 20:02


 


You never know how strong you are

until strong is the only choice


Av Matilda Eriksson - 15 april 2013 19:29

Har hunnit med att träna min hund lite ordentligare ikväll. Gick verkligen bra!!

Linförigheten: Måste träna mera på vänstersvängarna för där blir det lite kaotiskt och helt om för där faller hon bort en aning så blir att träna med godis så hon följer med bättre.

Läggandet: Går faktiskt bra! Men hon vill till att gå ett eller två smyg steg innan hon lägger sig, därav blir det dubbel kommando ibland. Måste ta hjälp av mamma hur jag ska gå till väga!

Inkallning: Inget problem med det.

Ställandet: Har bara just börjat med det.

Apportering: Hon har helt plötsligt slutat ta apporten, förstår inte varför så det måste vi jobba på (mammas hjälp!)

Hopp över hinder: Inga problem! 

Platsliggning: Jag lägger henne går fem meter (10 meter på tävling) och låter henne ligga en minut (2 min på tävling). Går bra utan störning och om hon ligger själv, så måste träna med andra hundar och öka avståndet och tiden!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards