matildaeeriksson

Alla inlägg under april 2013

Av Matilda Eriksson - 8 april 2013 20:38

Jag har inte gjort ett skit på hela dagen och har dessutom läxor så det räcker och blir över :(

Skulle behöva ta tag i allt nu, helst igår!

Har dessutom ett tiotal NP att träna till! Gud vad jag gnäller!

Ska ta mig en promenad runt tallvik med hundarna och mamma!

 

 

.

Av Matilda Eriksson - 8 april 2013 19:25




Av Matilda Eriksson - 7 april 2013 18:14

Sista dagen på vårat alldeles för korta påsklov och jag har inte gjort något speciellt roligt eller spännande idag. Men det har varit ett mycket roligt lov med alla de möjliga påhitt! Mycket skoterkörning, filmkvällar med surr och olika kompisgäng, självklart en massa toffel och långa promenader med glada hundar i solen.

Nu är det sista rycket innan sommarlovet! Och jag har utvecklingssamtal imorgon. Är ganska synd att jag sänkt från B till E i några ämnen pga av lärarbyte...


Älskar att det varit varmt och soligt i drygt en vecka nu, snön smälter och asfalten kommer fram. Men att ha en långhårig och VIT hund är inte det optimala! Hon drar in tio kilo grus i pälsen och hennes vita päls blir grå det är inte så mysigt att ha en sån hund i sängen (eftersom hon är så bortskämd måste hon sova i sängen ;) ). Så det blir att bada henne VARJE dag...

Hon har precis gått ur löpet. Hennes första löp. Har varit helt OMÖJLIGT att träna henne under löpet men jag orkar inte hålla på att tjorva henne för då blir det bara värre. Så vi har inte tränat alls nå på drygt två veckor bara busat och lite kontakt.


 

Garn hundarna in action 

Av Matilda Eriksson - 5 april 2013 00:29


Av Matilda Eriksson - 4 april 2013 23:43

Sover ensam inatt, inte trevligt! Kommer ligga i fosterställning och suga på tummen.. Nä inte riktigt men nästan!

Har hunnit med en långpromenad efter isen tillsammans med två glada och spralliga långöron och en pratglad Ems i det sköna vädret.

Sedan har hela kvällen gått åt till att leta efter resor till Spanien. Blir ju helt förvirrad av alla avgångar och stopp!

Det börjar dra ihop sig till fjällen, tyskland och skolavslutningen! Och jag är taggad till tusen!! Kan inte ännu förstå att vi går ut nian! Aldrig mer grundskolan?! Aldrig mer Strandskolan?! Känns bara sjukt.

 

Min vovve har passerat nio månader och det betyder att hon är numera en junior! Och dessutom är hon nyklippt, av mig! Blev så himla less hennes långhår, hon liknade mer en cocker spaniel än en springer.. Men eftersom jag inte äger någon maskin så blev de en aning hackigt..

 


  

Ovido - Quiz & Flashcards