matildaeeriksson

Alla inlägg under maj 2013

Av Matilda Eriksson - 15 maj 2013 23:14






                   

.

Av Matilda Eriksson - 14 maj 2013 09:20

Min älsklings gumma <3

.

Av Matilda Eriksson - 5 maj 2013 10:51

Har du lagt märke till Myggen är redan ute! Här är en hemmagjord fälla för att hålla er från att bli blodgivare!

Artiklar som behövs till fällan :
1 kopp vatten
1/4 kopp farinsocker
1 gram jäst
1 st 2-liters flaska

HUR:
1. Skär plastflaska i hälften.
2. Blanda farinsocker med varmt vatten. Låt det svalna. När den kall, så häll i den nedre halvan av flaskan.
3. Tillsätt jästen. Du behöver inte blanda. Det gör att det skapar koldioxid, som lockar myggorna.
4. Placera trattdelen, upp och ned, in i den andra halvan av flaskan, den tejpas ihop om så önskas.
5. Slå in botten på flaskan med något svart, lämnar toppen genomskinlig och placera den på ett myggställe. (Myggor dras också till den svarta färgen.)
Byt ut lösningen varannan vecka . Eller gör helt nya myggfällor.

Glöm inte att dela för en myggfri sommar! :)

 

 

.

Av Matilda Eriksson - 3 maj 2013 16:21

ÄNTLIGEN FREDAG!! Och alla vi stackars skolbarn har kämpat oss igenom ännu en plågsam vecka på skolan.

Om jag har räcknat rätt så har jag 19 skoldagar kvar. 19!!! Känns helt underbart skönt!

Ikväll kanske det blir ug just. Får se vad kvällen har att bjuda på! Men det blir en tidig kväll för mig iallafall! Klockan ringer åtta imorgon och tio åker vi men eftersom Holly blir instängd nån timme så måste hon få sig en ordentlig promenad. 


Nu är min moped hemme så det är fan bara att klara provet på onsdag!! Måste träna som ett psyk nu för att klara det. Men enligt mitt horoskop så är den 8 maj (onsdag) min tur dag... Så få då se..



.

Av Matilda Eriksson - 2 maj 2013 16:56

Av Matilda Eriksson - 2 maj 2013 16:22

Idag fick vi äntligen våra skoltröjor! SKIT SKÖNA ÄR DE!!! Gillar dem starkt!!

Har inte hunnit pröva byxorna ännu men förhoppningsvis är de lika sköna och passar lika bra! :)


 

Dålig cam bild men det står iaf: Man glömmer aldrig en KK! Strandskolan 9a och 9b 2013.


Väntar men spänning på att min telefon ska komma. Trodde att den skulle komma idag men tydligen inte... Så imorgon får den allt lov att vara här!! Vill inte vänta till nästa vecka.

Har gjort upp en del planer till helgen. Så förhoppningsvis blir det Happaranda på lördag men jag har köpstopp! Så Lina, Emma och Amanda håll koll på mig!!! Jag har en tendens att bli liiite köpa galen... ;)

Är längesedan vi fyra var på något uppdrag, ska bli riktigt roligt! Få surra av sig och skratta så magen värker. 


 

Mycket charmig bild!

Av Matilda Eriksson - 1 maj 2013 21:52

 

GE MIG SOMMAR!!!!! 

Btw så har jag en sjukt snygg kille jag vet!

..

Av Matilda Eriksson - 1 maj 2013 21:31

Vem?
Vem sov hos dig senast?- David.
Vem skulle du ta med dig på en utlandsresa? David så klart ;)
Vem skrev ditt 5:e inkomna sms?- David.
Vem har du senast ringt? – Mamma
Vem kommer du aldrig att förlåta? – Jaaadu finns ingen som inte inte kommer förlåta, alla kan ändras :)

Vad?
Vad får dig att bli rädd? - Mörker!! usch!
Vad gjorde du i helgen? – Umgick med nå fint folk, tofflade, tränade hund.

Vad har du på dig just nu?- Mjukisbyxor, underkläder och nån av Davids tröjor <3
Vad tänker du på just nu? – Vilken låt jag ska lyssna på.
Vad för mobiltelefon har du?- en skitti nokia, men klickade hem en ny i måndags så den borde vara här snart ;)
Vad har du för färg på din vänstra strumpa? – Har inga strumpor på mig, strumplös ;)

Är?
Är du snygg?- Vad annars?!
Är du brunett? – Jepp, and im proud of it!
Är du orolig för något just nu? – nej faktiskt inte.
Är du lycklig? – nej, sjuk är ledsen :/
Är det snyggt med rosa strumpor? – haha jepp speciellt på killar ;)
Är du kär? – so fucking in love!
Är du mysig? – självklart ;)
Är det snyggt att vara riiiktigt smal? – nej!
Är du ensam just nu? - nehdå, Gina ligger vid mina fötter
Är det soligt ute? – nae de är mörkt!

Har?
Har du någonsin ljugit för en vän? – jeeheo
Har du blivit sviken av en vän förut? – mer än en gång!
Har du plattat håret någongång? – nähä har jag?!
Har du något husdjur? – si, världens bästa <3
Har du gått ner i vikt förut? – hahah nä jag går bara upp ;)
Har du hål i naveln? – nepp
Har blåa ögon? - nej, bruna is the shiiieeet!
Har du varit i Asien? – nein

Vill?
Vill du ha breda höfter? – haha trodde det stod fötter?! nä jag tycker mina höfter räcker!
Vill du ha en hund? – har redan en
Vill du att det ska vara soligt nu? - nepp, alla ska lida när jag är sjuk och måste sitta inne, mohaha!
Vill du sova just nu? - jo fan vad skönt!

Kan?
Kan du cykla fort?- super snabbt!
Kan du sminka dig?- japp
Kan du springa långt? - beror på huur långt..

Kan du vara utan godis och andra onyttigheter i mer än en vecka?- alredy did
Kan du bita dig i tån?- nej haha (inte för att jag provade eller något ;) )
Kan du vara sparsam med pengar? – nja nä 

Ska?
Ska du sova snart? – jeppsi
Ska du utomlands i år? – yes twice
Ska du ha något svart på dig imorgon? – säkert har nästan alltid något svart på mig
Ska man ha blåa eller bruna ögon som tjej? – spela roll?
Ska du duscha i morgon? – de får vi väl se imorgon
Ska du köpa något i veckan? – förhoppningsvis inte!

HAR DU NÅGONSIN:
Varit medvetslös: jeoo
Gjort något riktigt dumt? haha jeppsi
Gjort något du verkligen ångrar? nej tror inte det, 
Åkt ambulans? sii
Åkt polisbil? nej
Sagt jag älskar dig och menat det? självklart
Vilka kläder sover du i? nån mysiga kläder
Vad hatar du verkligen? svikare
Varit kär? är*
Är du ensam nu? fortfarande nej

SENASTE PERSONEN SOM:
Fick dig att gråta? - oj kommer inte ihåg
Du gick på bio med? vi for ett helt gäng och såg Hobbit.

DE SENASTE 48 TIMMARNA HAR DU:
Gråtit? nepp
Kramat någon? jopp
Pussat någon? ja
Köpt någonting? jadå
Sjungit? självklart ;)
Saknat någon? saknar någon nu...

JAG HAR:
Digitalkamera? nej
Systemkamera? japp
Telefon på rummet? mobil ja
Egen dator? jepp
Bra kompisar? självklart!

Ovido - Quiz & Flashcards