matildaeeriksson

Alla inlägg under december 2012

Av Matilda Eriksson - 27 december 2012 08:24

På väg till Luleå nu med några fina flickor. Vi (jag, Emma, Amanda) mötte helt oväntat upp Jenny å Ida på busstationen så nu sitter vi här längst bak och skrattar på. Alla andra som åker i bussen ligger typ och sover så kan gissa att dom blir lite irriterad att vi sitter helt pigga och skrattar och halv spricker ;)
Mellandagsrean här kommer vi!!!

(random bild från mobilen)

Av Matilda Eriksson - 22 december 2012 16:44

.

Av Matilda Eriksson - 21 december 2012 22:16

Av Matilda Eriksson - 21 december 2012 21:42

Blädrar igenom min "dagbok" (eller jag skulle inte direkt kalla den det heller... Men när jag är arg/ledsen/glad så älskar jag att få skriva ur mig precis allt och det är just en sån bok) och ser vad jag skrev för exakt ett år sedan:

Jag tror att det är David och jag... Jag tror att vi är menade för varandra! För vi bråkar typ hela tiden men blir ändå sams igen för vi älskar varandra, VILKORSLÖST!!!

Hela mitt liv finns i den dära boken! Är ganska så roligt att läsa igenom hur jag kände, upplevde saker och hur jag ser på dem nu.


Imorgon jobbar jag 10-18 på outlet så ni får mer än gärna komma förbi! Jag kan tom koka kaffe åt er och bjuda på bulla (desperat?!)

Blir så tråkigt om det inte är nå folk och finns inget att "städa".


Föresten så fick vi ju betygen idag! Och jag är sjukt nöjd faktiskt! Massa C:en och lite D:en. Förväntade aldrig att få högre än så. Men som sagt har jag sänkt mina starkaste ämnen från förra året med flera steg... Men eftersom läraren har fått för sig att hata mig utan anledning så kan det bli så... Tur som fan att det bara är FEM månader kvar! Sen kan jag gå vidare!


Av Matilda Eriksson - 20 december 2012 10:18

Sista "vanliga" skoldagen före lovet. Hittills har det varit ganska chill, fått reda på slöjdbetyget och hade höjt det från ett E till ett C! Lycklig!
Alla lärare som jag hittills har haft betygsamtal med tycker jag har mognat extremt mycket. Och det är ju roligt att höra! :)

Idag fyller Linalotta år! Tänk de är redan ett år sedan vi kidnappade henne med Eva till gyljen och firade henne! Sjukt hur kul det var!!

.

Av Matilda Eriksson - 18 december 2012 23:15

Fjortisvarning!

.

Av Matilda Eriksson - 18 december 2012 23:13

Av Matilda Eriksson - 18 december 2012 20:52

SNART JULLOV!! Känner att jag behöver det mer än någonting annat just nu!

Har haft en hel massa betygsamtal under den här veckan. So:n var verkligen en förbättring! Är hyfsat nöjd över mina betyg faktiskt, förutom i NO och matte för läraren är utvecklingsstörd..


Har bakat bullar idag (vuxenpoäng!) tog nån timme men så himla goda de blev! Sen däckade jag på soffan så är helt död nu! Fryser som nå as och känner mig allmänt sjuk. Men ALDRIG att jag ska vara borta från skolan imorgon! Det är ju för fan INNEBANDYTUNNERING!! Och mitt lag ska krossa alla!!

Jag vet redan nu att minst två av de som är med i vårat lag kommer att vara sjuka på nått sätt, tex "ontihalsen", "ontiknäet" osvosvosv. Tycker det är så himla TÖNTIGT! Vad är egentligen så "hemskt"?! har aldrig riktigt förståt mig på såna människor.

Måste leta fram innebandy klubban från källaren... 


Nu har klockan passerat nio och min hund vill ut och få springa av sig all energi.

Mamma och jag har hittat en jätte bra promenadssväng som tar drygt en timma där hundarna får springa lös och även gå i koppel. 

Jag har nog den trevligaste hunden som finns! Hon älskar att få jobba och träna, hon är väldigt fokuserad och vi klickar riktigt bra! Sen är hon den snällaste som finns, direkt jag är ledsen/sur så hoppar hon direkt upp i sängen och lägger sig alldeles vid mitt ansikte och tittar på mig så där som bara hon kan   

Nej nu ska jag ta mig ut!


 

Ovido - Quiz & Flashcards