matildaeeriksson

Alla inlägg under januari 2014

.

Av Matilda Eriksson - 31 januari 2014 22:46

Sitter här och försöker hinna klart med en historiauppgift som ska lämnas in idag. Dock är jag så förbannat less den så nu får den vänta ett tag. Har hunnit vara på träning och fy så skönt det var, döds jobbigt JA men ändå så himla skönt! Imorgon kommer Ems hit på morgonen. Anton skulle iväg kring nio så då får hon komma hit och fortsätta sova. Måste hinna med mycket innan det blir sängen, göra klart historian, promenad med hundarna, läsa hungergames och se ikapp PH. 


Fy så jag är party sugen! Men jag får nog vänta några veckor till innan det blir av någonting :/ MEN snart fyller Lina arton och de ska vi då fira som fan!! Helt sjukt att "de" (96orna) redan blir arton. Tänk om ett år är det våran tur, längtar! :D


   

Bästa brudarna

.

Av Matilda Eriksson - 31 januari 2014 14:45

Då var det helt plötsligt fredag igen. En lektion kvar till HELG. Ska bli nå jävulskt skönt att få sova ut. Dock måste jag ta hem ett lass med läxor, bläää. Funderar väldigt ofta varför jag går den här jävla plugglinjen. Men om jag vill få min dröm i uppfyllelse så är det bara att hålla ut i tre år... Dessutom har jag ovanligt tur eftersom jag har det så himla lätt i skolan. Kan komma oförberedd till ett prov och ändå klara mig med ett E. Ni får gärna tro att jag sitter här och skryter men så är det. Alla är bra på olika saker och jag är bra på att komma ihåg saker och har lätt för att lära.


Jag har dessutom tagit upp träningen med Holly. Jag har ett mål. Vi ska vara startklara då de är tävling här i Ökx, 27 juli. Jag hoppas verkligen att det kommer gå vägen. Så nu är det bara att TRÄNA, TRÄNA, TRÄNA!



Av Matilda Eriksson - 21 januari 2014 09:11

Har helt slutat skriva här. Nu måste det bli skärpning! Helgen har passerat i raketfart och jag har inte gjort annat än tofflat. Det är ungefär så mina helger ser ut nu för tiden. Är bara hemma/Lule tillsammans med David. Och vi gör ingenting utan varandra. Nästan så att vi går på toa tillsammans. Men man måste ju ta igen allt som är missat från veckan. Till helgen blir det nog jag som åker till honom. Och förhoppningsvis så ska vi till Öjebyn på lördag och se på pappas konstutställning. Skulle vara jätte kul att se.

 

Skolan håller på att ta död på mig. Är helt konstant stressad. Spelar absolut ingen roll hur många timmar jag sitter med läxor för det är ändå lika mycket kvar. Jag håller på att bli galen! Kan verkligen inte påstå att gymnasiet är roligt, det är ett helvete. Får skylla mig själv när jag går värsta plugglinjen...

 

 

GE MIG SOMMAR!!!

.

Av Matilda Eriksson - 12 januari 2014 17:40

Har spenderat min helg i Lule hos David. Åkte dit direkt efter skolan i en mycket full men tyst buss. De flesta sov, ungefär som det ser ut i ”våran” buss till Ökx på eftermiddagarna. Helgen har som vanligt flugit förbi i raket fart och helt plötsligt vaknar jag upp på söndag morgon. Lämnar deras lägenhet med en proppfull mage. Bland det bästa att vara där under helgerna. Davids mamma lagar så himla god mat! Dock tur att jag bara är där ibland annars skulle jag nog rulla fram ;) 

 

När jag skulle ta bussen hem tog jag som vanligt upp mina 75 kronor långt i förväg. Hannes stod före mig i kön, han hade också varit i Lule över helgen. Då han betalade hörde jag busschauffören säga ”sjuttioåtta”. Och där stod jag med mina precis 75 kronor i handen. Frågade Hannes i panik om han hade nå småpengar att låna. Och det hade han ;) Dock tycker jag att det är ganska sjukt hur de kan höja busspriserna hela tiden med några kronor. Jag kommer ihåg en av de först gångerna jag skulle åka buss till min pappa. Då kostade det endast 52 kronor att åka till Lule. Och det är bara för ca fem år sedan. Hur mycket kommer det inte att kosta om fem år till?! Jag tycket att det ska vara billigt att åka så man väljer det istället för att ta egen bil. Nu kan jag ju inte välja eftersom jag inte har något körkort. Men det är ju tusen gånger miljövänligare om 20 pers åker buss istället för att ta 20 olika bilar. Så fort jag skaffar körkort kommer jag använda bilen till Lule om busspriserna fortsätter att höjas. Eftersom det är ju lika dyrt att köra dit som att betala en bussbiljett. 

 

Nu är jag iallafall hemma och ska ta mig en långpromenad med Holly som jag saknat så otroligt mycket <3

Av Matilda Eriksson - 2 januari 2014 20:40

Nytt år, igen... Känns lite märkligt att det redan gått ett år. 2013 har varit en år med mycket blandade känslor, tårar, skratt och sömnlösa nätter. 

Året började med flera skotermissions med många fastkörningar (iallafall för mig ;)). Gymnasium skulle väljas och alla visste helt plötsligt inte vad de skulle välja. Jag själv hann ändra mig ca femhundra gånger. Hundträningen fortsatte och min lilla valp var helt plötsligt vuxen. Basketen som var en så stort intresse för många av oss dog ut. Innan vi ens hunnit spela klart säsongen fick våra tränare avgå. Många av oss tjejer satt där på bänken i sporthallen och bara grät. Sommaren kom sakta, vårat sista år på högstadiet och vårat sista år tillsammans efter TIO hela år! Vi som läst tyska åkte till Berlin en vecka. En oförglömlig resa med ett gäng härliga människor. Sedan kom skolavslutningen som blev ett enda gråtkalas. GUD VAD JAG SAKNAR MIN KLASS!! Sommarlovet bara flög iväg. Spenderade många ljusa kvällar på brukshundsklubben, i en båt, raggandes i en bil eller festandes med massa folk. Hann med ganska mycket jobb också, men cash is king ;) Mitt i all glädje över sommaren fick vi ett hemskt besked, moffa hade fått cancer och det gick inte att göra någonting. Många dagar spenderades med nära och kära i Jock för att ta vara på den lilla tiden vi hade kvar med våran moffa, pappa, make. Men jag vet att han är den vackraste och klaraste stjärnan på hela himlavalvet.

 

Äntligen blev det 28 Juli. Mamma vinkade av mig och David på tågstationen i Leul. Vi hade två veckor i Spanien framför oss. De två veckorna är nog de bästa i mitt liv och våra första resa tillsammans. Tiden bara flög iväg och tillslut var det bara några dagar innan vi skulle hem igen. Självklart så blev jag ordentligt sjuk då. Låg i 40.5 graders feber och bara skakade dessutom hade jag en sådan hemsk smärta i ryggen så jag kunde inte ligga, sitta eller stå. Allt gjorde ont. Tänk er att resa i 24 timmar med det ;) Det visade sig att jag hade fått njurbäckeninflammation, trevligt...

 

David flyttade till Lule för att börja gymnasiet där. Tungt som fan att inte kunna träffas varje dag i skolan och sedan gå hem till varandra. Men det jag saknar mest av allt är att bara kunna gå till honom, helt spontant utan att behöva planera och åka buss/bil i en evighet. Jag började gymnasiet i Kalix och sen dess har allt i stort sett bestått av plugg,plugg,plugg...

 

Så få nu se vad 2014 har att erbjuda!

Ovido - Quiz & Flashcards