matildaeeriksson

Alla inlägg under mars 2014

.

Av Matilda Eriksson - 20 mars 2014 21:48

Suttit i ca tre timmar med en historia uppgift, men vad gör man inte för att få åka hem tidigt imorgon?! Den är iallafall klar nu och jag har gjort mitt bästa med hjälp från både mamma, Petra och Jonne. Så få nu se! Skulle inte förvåna mig om jag fattat uppgiften fel och ingenting är rätt... Hade ett tyska prov idag som gick bra, fastän jag inte tränat nå. Fick till och med skjuts hem idag av den nyblivne körkortsägaren John, skönt att komma hem en och enhalv timme före vanlig tid. Har blivit lite bortskämd med att komma hem tidigt nu. Den här veckan har jag inte behövt vänta på bussen en enda dag.


Tycker synd om min hund som inte fått sig någon ordentlig aktivering idag. Men imorgon åker vi upp till Storbäcken så då ska hon få springa av sig ordentligt. 

Av Matilda Eriksson - 18 mars 2014 22:00

Kom hem till mommos köttgryta, ris och en sallad, lycka på hög nivå! Finns absolut inget som slår hennes kött. Hoppade över pumpingen idag som jag längtat så till och for istället med familjen till Johan och Emma för att fika. Tröck i mig fika tills jag började få spykänslor, dumt gjort! Tog mig en promenad med Lina och Emma för att må lite bättre. Jag och mamma gjorde ett bra byte, hon tog med Holly på några kilometer skidtur och jag promenerade med Yenna. Så inatt lär hon sova gott vid min sida.

 

Jag som skulle plugga så mycket idag hatr inte hunnit med nå överhuvudtaget... Äh om det har väntat såhär länge skadar det inte att de får ligga en vecka till, eller?! Känns som att jag skjuter upp allt hela tiden, dags att ta tag i allt nu (säger det varje vecka...)

 

 

Normala familjen (johan skulle härma hur jag ser ut på bilder)


Av Matilda Eriksson - 18 mars 2014 13:30

Idag har jag en dålig dag. En sån där dag då jag är sur åt allt och irriterar mig på alla. En sån dag då jag går runt och kommenterar alla jag ser osvosv. Jobbigt att ha såna dagar. Blir så ansträngt att låtsas vara trevlig eller göra nå alls. Borde ta tag i mina läxor och göra någonting på lektionerna men känns alldeles för jobbigt och onödigt. Mycket bättre att kolla igenom facebook tusengånger och se på samma blogginlägg som man läst flera gånger.

 

Min blogg har förvandlats till en gnäll blogg. Är väldigt längesedan jag skrev någonting positivt eller något som varit roligt. 

.

Av Matilda Eriksson - 18 mars 2014 08:33

Jag hade rätt om det jag skrev igår, att min måndag inte kunde bli bättre. Framåt kvällen vände allt och jag fick vara ledsen och ensam. Fyfan är så less de här nu! Aldrig får man vara glad, alltid ska någonting komma och förstöra allt. Dessutom är jag jävligt less att få massa skit hela tiden. Less på falska människor, less på idioter, less på kärlek, less på allt!! 

 


   Bullshit!

Av Matilda Eriksson - 17 mars 2014 08:10

Då var det måndag morgon, igen. Helgen har varit en av de bästa på länge. På lördag kidnappade vi (jag, Anton, Filip och Arvid) Emma till Koppars där vi sov över, bastade, grillade och hade det allmänt trevligt. Fick mig inte så mycket sömn, drog nitlotten och fick sova högst upp vilket resulterade i att jag fick ligga och svettas hela natten. Men hade lika kul för det! Hann med ett hårt spinningpass igår, skönt!

 

Idag slutar jag redan elva, inte helt fel sluta så tidigt en måndag. Dessutom bestämde vi oss för att fara och äta på vikingen, gott! Och ikväll väntas hundträning i lokalen. Min måndag kan bara inte bli bättre. 

 

 

Älskade älskade hund, den bästa i hela världen

Av Matilda Eriksson - 15 mars 2014 14:56

Blir lika förvånad varje gång det är helg, veckorna bara flyger förbi. Gårdagen bestod av en riktigt hård träning tillsammans med andra tjuriga tjejer, lite ug häng och sedan sängen, slocknade före tolv vilket är tidigare än vad jag somnar under skoldagar men gode skönt! Idag for vi ett gäng och såg på skotertävlingen som varit i Grelsbybeget. Var roligt att se dock synd att alla killar går runt i hjälm och massa kläder man kan ju inte se hur de ser ut ;)

 

Borde rasta hundarna och fixa lite sen får vi se vad kvällen har att erbjuda... Igår var det min tur att köpa en fodersäck åt hundarna (jag brukar köpa lite då och då så mamma slipper köpa varje gång) sved ju något i börse... Passade dessutom på att köpa en ny leksak åt Holly så få nu se vad hon tycker. Börjar bli lite nervös, är inte länge kvar till vi ska ut på tävlingsplanen... Nog borde det gå fint!

 

 

Liten Matilda 

.

Av Matilda Eriksson - 12 mars 2014 18:41

Ovido - Quiz & Flashcards