matildaeeriksson

Alla inlägg under november 2013

.

Av Matilda Eriksson - 28 november 2013 23:09

743194be-68c1-4daa-bb89-420c4be268e7.jpg

Min och Emmas humor ;)

Av Matilda Eriksson - 26 november 2013 08:50

Av Matilda Eriksson - 25 november 2013 19:16

1. Fullständigt namn- Matilda Larsson
2. Ålder? -
 16
3. Vart bor du?
 Överkalix
4. Bor tillsammans med?
 Mamma, Henrik, tre syskon och tre hundar
5. Färg på ditt hus? Rött
6. Hus eller lägenhet? - Huuus
7. När är du född?
 2 Juni
8. Klass? -
 Första året på gymnasie
9. Vilket år tar du studenten? - 2016 ;)
10. Något jobb? - På outlet, Seth :)
11. När gick du upp i morse? – 06:10
12. När ska du sova? - Kring 10-11
13. Duschat idag? Nej, men är påväg i duschen :)
14. Kramat någon idag?- Jepp

15. Pussat någon idag? -
 Nej :(
16. Vad har du ätit idag? - Självklart! :)
17. Dagens klädsel? – På skolan: Leggins, linne och en T-shirt men direkt jag kom hem bytte jag till mjukisbyxor och en kofta :)
18. Dagens smink? - Inget
19. Dagens sötnos? - David så klart
20. Dagens roligaste? - 
21. Har du många vänner? - Enligt mig, ja.
22. Hur många har du kysst?- Har inte räknat :p
23. Vem kramade du senast? -  Mammas kompis :)
25. Hur många har varit otrogen mot dig? Nepp
27. Har du pojk-/flickvän? -
 Jopp
28. Vem pratade du med i telefon senast? - Ems
29. Vem fick du senast sms ifrån? - Ems

 

Favorit

31. Film? - Catching fire <3
32. Låt? -
 Bad day - Justin Bieber
33. Mat? - Svår fråga...
34. Dryck? - Cola <3
35. Färg? - Rosa

37. Stad? -
 Ökx?
38. Land? - Spanien
39. Ämne i skolan? - Matte
40. Människa? - ?

 

Senaste:
41. Personen du tänkte på? -
 Hemlis
43. Gången du spydde? – Lääänge sedan!
44. Gången du grät? - Förra veckan nångång kanske?
45. Pizzan du åt? - Ingen aning
46. Gången du var i Göteborg? - För massa år sedan!
47. Gången du var i Stockholm? - För typ två veckor sedan?
48. Gången du var full? - Nån vecka sen
49. Gången du var hög? Aldrig fyfan!!!

50. Gången du var kåt? -
 Hahah....

 

Antingen eller:

51. Svart eller vitt? - Svart
52. Hund eller katt? - Hund!!!
53. Ut och festa eller hemma och mysa? - Svårt, beror på humör osv.
54. Tvspel eller datorspel? – Inget av de
55. Singel eller upptagen?  Upptagen ;)
56. Hångla eller ha sex? - Båda?
58. Ragga eller bli uppraggad? - 
59. Big Brother eller Paradise hotel? - Big Brother
60. Blont eller svart hår? - Beror ju på. Men på mig, svart.
61. Har du blåa ögon eller bruna? - Bruna
62. Choklad eller lakrits? – Lakris!!!
63. Göteborg eller Stockholm? – Stockholm
64. Högerhänt eller vänsterhänt? - Höger. 
65. Coca cola eller fanta? - COLA!!
66. Pizza eller kebab? - Kebabpizza? ;)
67. Randigt eller prickigt? - Orka bry sig?
68. Älska eller älskas? - Både och så klart?! 
69. Leva eller dö? - Leva?

 

Antal:

70. Personer du älskar? - De som står mig närmast.
71. Personer du hatar? - Orka hata?
72. Gånger du varit full? - Tyvärr räknar jag inte sånt...
73. Personer du hånglat med inom en 24timmars-period? Hemliiis
74. Glassar du ätit på en dag? - Säkert riktigt många!
75. Festivaler du varit på/ska på detta året? Två
76. Gånger du haft minnesluckor? - Kanske 5-10 gånger
77. Gånger du varit hög? - ALDRIG!
78. Personer du saknar just nu? – David <3

79. Gånger ditt hjärta brustit? - Många mååånga gånger!

 

Vem:

80. Vill du kyssa nu? - David
81. Ska du träffa imorgon? - Alla i skolan.
82. Sjöng du senast för? - Sjöng till en låt när David var med, räknas de?
83. Hade du senast en msn-konversation med?
 HAHAHA msn....
84. Spelade du tvspel med senast? -
 Mina bröder
85. Vill du ta med på resa nu? - David så klart!
86. Vill du kasta en sten i huvudet på? - Aj, ingen
87. Förtjänar att dö? - Ingen jag kan tänka på nu iallafall.
88. Är söt? - Många!
89. Vill du sova jämsides med i natt? - David. (Han blir svaret på många av frågorna!)

 

Vad:
90. Gör dig glad? -
 Att få vara med vänner och familj
91. Gör dig ledsen? -
 Endel saker
92. Vill du helst göra nu? - Sova enda till imr.
93. Önskar du att du slapp göra? - Läxor
94. Vill du ha nu? - PENGAR!!!
95. Önskar du dig i födelsedagspresent? -
  Har inte tänkt på det eftersom det ä rca 7 månader kvar :p
96. Längtar du till? - Jullovet <3
97. Tycker du om dina betyg? - De får vi se 
98. Ångrar du i ditt liv? -
 Absolut ingenting
99. Är det bästa som hänt dig? David, Holly
100. Hur mycket är klockan? - 19:16

Av Matilda Eriksson - 25 november 2013 15:51

Lördag förmiddag jobbade jag några timmar och sedan drog jag till Lule. När jag kom dit bjöd D mig på bio, Catching fire. Och fyyy så bra den var! Dock tyckte jag dom hade tagit bort lite väl mycket inne på arenan. Ska inte avslöja någonting om nu inte sett den ännu. Om några veckor har Hobbit premiär och jag vill verkligen se den! Hoppas den är lika bra som den första. Kom hem igår kväll vid halv elva. Blev att hoppa i säng direkt jag kom hem. Endå var det väldigt segt att vakna på morgonen.


Idag har jag bara haft en halv lektion och utvecklingssamtal. Alltså slutade jag 09:15. Som tur var ju mamma i Kalix så jag behövde ju inte vänta i flera timmar på bussen. Har hunnit med mycket sen jag kom hem. Tränat lite hund i inomhuslokalen. Känns som att det var hundra år sedan så tog det väldigt basic! Imorgon blir det dock en lååång dag :( Men om fyra veckor får vi lov! Satan så skönt, längtar.


 

Av Matilda Eriksson - 21 november 2013 20:06

Har precis skrivit klart en krönika om vårat besök på riksdagen vilket inte var så himla lätt eftersom jag inte ens vet hur man skriver en krönika. Men nu är jag iallafall äntligen klar. 

Gick till 13:40 idag och fick som vanligt inte sluta tidigare. Jag förstår mig ju självklart på lärarna att de inte vill släppa oss ungefär en timma tidigare. Men det är heller inte så roligt att sitta i nästan två timmar och bara vänta på bussen. Dock var vi ganska många som slutade den tiden idag så var endå ganska trevligt. Bussen var som den brukar vara på torsdagar, överfull.  Fattar inte varför de inte kan fixa en egen buss åt Gammelgårdarna eftersom det ändå står en minibuss och väntar på dem där vi släpper av dem.


Termometern visar -19.2 På med täckisarna, vinterjackan, mössa, vantar och halsduk sedan ut på promenad runt Tallvik med långöronen. Kallt men skönt! Dock har jag en jävulsk träningsvärk i magen efter gårdagens spinning och core pass. Kom mig knappt ur sängen på morgonen.



 

Dålig mobilbild eftersom jag skulle smygfota. Men endå så himla söt!  

Av Matilda Eriksson - 19 november 2013 12:53

Räknar minuterna tills vi stackars Överkalix bor får sätta oss på bussen som ska ta oss hem. Den här kvällen kommer se ut ungefär som alla andra enda skillnaden är att jag ska på träning och få träna mina glada, små tjejer. Har endel nya övningar som jag tänkte pröva med dem. Förhoppningsvis ska det funka bra. 


Helgen är redan full av planer. Lördag blir det jobb. Känns som hundra år sedan jag jobbade. Behöver ALLA pengar jag kan få!! På söndag ska jag till Lule med basket tjejerna på cup. Dock har jag inte bestämt mig ännu om jag ska ta bussen till Lule på lördag kväll och sova där till måndag. Och alla som känner mig vet att jag kommer vela fram och tillbaks enda tills lördag kväll.


Nä nu ska jag engagera mig i tyskan igen, prov på torsdag :(



Typ jag....

Av Matilda Eriksson - 18 november 2013 18:10

Efter fem hela veckor tillsammans, sovit varje natt ihop och varit som ihop klistrade lämnade D Ökx och for tillbaka till LÅ. Hans praktik tog slut... Veckorna har gått alldeles för fort. Nu hoppas jag att veckorna till jullovet går lika fort. Saknar honom redan och hatar äckel Lule! Vill inte att han ska bo så långt borta. Aja han trivs ju där och de är ju det som är det viktigaste.


       

.

Av Matilda Eriksson - 18 november 2013 18:00

Ligger och myser i piecen i mitt gaaaarn kalla rum. Skulle behöva slita mig från datorn och göra lite matten eftersom vi har prov imorgon och det känns som att jag inte kan någonting. Dock är jag ganska bra på matte om jag får säga det själv, ett av mina starkaste ämnen. Behöver oftast inte klura så mycket med det utan allt flyter på ganska bra. Ganska tur eftersom endel har jätte svårt med matte. Jag tror att det är ett ämne som man antingen hatar eller älskar och jag älskar det ju så klart :)


Har kommit in i en Harry Potter period igen. Under helgen har vi sett endel av filmerna och dessutom läste jag första boken på engelska i skolan för några veckor sedan. Så nu har jag tvingat Frida att låna den första på svenska åt mig. Helt klar de bästa böckerna någonsin!!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards