matildaeeriksson

Alla inlägg under november 2013

Av Matilda Eriksson - 18 november 2013 08:59

Jag har hemskt svårt att förstå människor som sitter och pratar illa om Överkalix. Det enda dom skriver ut på sina bloggar och ask är att dom vill flytta från den här "jävla byhålan". Snacka skit om Överkalix kan ni hur mycket som helst, det har man ju hört. Men gör det till verklighet och FLYTTA! Tror knappast att någon skulle bry sig...


Överkalix är min hemort, här har jag bott hela mitt liv. Här har jag sprungit runt och lekt. Haft min första pojkvän, tagit min första fylla. Många olika platser, hus, kojor har en lååång historia bakom sig. Alltså det här stället kommer ha en stor plats i mitt hjärta för alltid! När jag blir vuxen kommer jag fortfarande komma tillbaka hit (eller bo kvar här).


Ni som tycker så illa om eran hemkommun borde ju förstå att det är NI som gör det till en "jävla byhåla". Börja uppskatta Ökx lite mer med alla sina skogsvägar, vackra platser, underbara människor, fri tillgång till badhus, konstgräsplan, islada, ungdomsgård och mycket mycket mer!! Se upp för engångsskull och sluta bete er som idioter! 



.

Av Matilda Eriksson - 15 november 2013 10:08

FREDAG fyfan så skönt!! Dock började inte dagen på det bästa sättet. Försov mig till 06:35 och bussen åker 06:45. Hade som vanligt slagit av alarmet i sömnen men mamma brukar alltid ringa mig kring kvart i sex eftersom hon jobbar och är vaken då. Men idag ringde hon inte och jag sov ju såklart vidare tills David säger att klockan är över halv sju. Jag trodde att han pratade i sömnen och sa bara "nää sluta nu svamla!" Sen fick jag ju se på hans klocka och då jävlar flög jag upp ur sängen och slängde på mig kläderna som var närmast, borstade tänderna och for. Som tur var hann jag med bussen men nog var det just!

Nu sitter jag på NK:n och ser en film som faktiskt är jätte intressant. Snart är det lunch, tur är ju de för jag håller på att hungras ihjäl!


Har absolut inga planer för helgen, för engångs skull vilket är riktigt skönt. Ikväll blir det en lugn fredag. Ug häng, ragga runt bränna och sedan kanske hitta på något med tjejerna. 

Igår kväll gick vi en promenad med hundarna i kylan. Förfrös mina stackars kinder och fick panik, haha. Blev som vanligt en hel del surr. Hade med mig Gina och Holly. Gick ändå ganska bra. Dom brukar tjorva ganska mycket när de är tillsammans. Tycker om att gå ut när det börjar bli kallare, snö och mörkt. Luften är så frisk och ren då. 


 

Av Matilda Eriksson - 13 november 2013 19:52

Haft samhällsprov idag och det gick faktiskt ganska bra. Få då se vad betyget blir. Oftast när det känns ut som att det gått jätte bra så har man F eller ett svagt E. Längtar tills vi får tillbaks historia provet!!

Idag har jag inte haft en enda läxa , så jävla skönt tänkte jag tills jag gick igenom mina dokument och hittade en del inlämnings uppgifter, kulkul... Dock orkar jag inte göra något mer just nu.

Imorgon är det redan torsdag och jag slutar 13.40 och hinner alltså inte med tidiga vilket suger väldigt mycket!


Ikväll blir det nog en promenad runt bränna med odjuren. Har ingen lust alls att gå ut med dem, alla slingor är så sjukt tråkiga. Typ som runt Tallvik och Bränna för då måste man gå samma väg fram och tillbaka... Tror att jag ska ringa och tvinga med mig Moster eller Emma på promenad :)


Tillbaka en timma senare. Försökte ringa dem men utan svar så drog ut med sparken. Kan ju säga att jag ALDRIG mer gör om det!! Iallafall inte med både Gina och Holly. De bara tjorvade hela tiden och jag fick bli ond flera gånger. Aja nu har jag ju gett det ett försök.

Nä nu ska jag gå till min kille. Som för tillfället ligger ner myst under täcket och påstår att han är sjuk och att jag måste komma och värma upp honom. 



 


Av Matilda Eriksson - 12 november 2013 13:16

Så jävla less allt som har med skolan att göra just nu! Går igenom min dator och upptäcker att jag har en hel massa uppgifter som jag inte har gjort klart och skickat in. Sedan har vi prov och skit. Måste fan ta igen allt i veckan. Kommer sitta instängd i mitt rum och plugga sönder och vara skit sur åt allt och alla. Huvva orkar inte, vill inte!


Har bara en lektion kvar och sedan får jag sova hela vägen hem. Ikväll har jag träning med småtjejerna och en hel massa läxa att göra (som jag redan gnällt om). Min hund behöver aktiveras. Igår fick hon följa med på spark tur med mamma och de andra hundarna för att jag hade en helvetes huvudvärk. 



 

Random bild från arkivet

.

Av Matilda Eriksson - 10 november 2013 01:19

Ligger under två mysiga täcken och med fyra fluffiga kuddar runt om mig och väntar på att D ska komma hem från western farm. Dock kommer jag nog hinna slockna, gäsp.  

Kvällen spenderades med Lina, Emma och Annika (en stund). Blev en hel del surr, skratt och massor av vindruvor, mandariner och osthjärtan. Helt OK lördagkväll! 

Har även hunnit vara upp till Jock och hälsat på mommo med moster. Där bjöds det på go mat och glass. Känns ut som att det var hundra år sedan jag var där. Men det var lika skönt som alltid att bara sitta där vid köksbordet och prata om allt mellan himmel och jord.


Nä fan nu ids jag inte vänta nåmera! Godnatt!!


 

Min snygging

Av Matilda Eriksson - 10 november 2013 00:59

 

Världens bästa tjejer.

Skulle inte klara mig utan er och alla våra påhitt, tokigheter och surrkvällar.

Är så sjukt glad att jag har er två vid min sida

  

Ovido - Quiz & Flashcards