matildaeeriksson

Alla inlägg under april 2020

Av Matilda Eriksson - 29 april 2020 02:45

Spenderat helgen i Umeå med den jag tycker om. Haft det sjukt bra, gått på affärer, druckit bubbel, ätit gott och bara myst, mer sånt tack. Tillbaka i vardagen nu, drygt två nätter kvar innan ledighet och ännu en roadtrip, denna helg 123 mil neråt landet till Mjölby med Frida och hundarna. Tänkte passa på att åka förbi Riva och Ösas uppfödare i Malmköping när man ändå är därikring, roligt få träffa deras kullsystrar och även Linda. Känner att jag behöver en lite knuff i rätt riktning gällande hundträningen och kan med säkerhet säga att jag lär få det efter att träffa Linda.


Klockan är inte ens 3 på morgonen och det är redan nästan helt ljust, älskar våren! Måste vara bland det bästa som nattarbetare, när nätterna blir ljusare för varje dygn. Värre är det på hösten och vintern, ja fy, ett enda mörker...


         

Åsså några bilder från senaste tiden i vanlig ordning.



Av Matilda Eriksson - 23 april 2020 01:03

 

288

Av Matilda Eriksson - 14 april 2020 01:30

Då var påsken 2020 över. Lite annorlunda påsk då mamma suttit i karantän på grund av förkyldningssymptom. I vanliga fall brukar jag spendera hela påskhelgen i Storbäcken, grilla, äta middag med hela släkten, drick massa vin, mysa, köra skoter osvosv. Den här påsken har jag ändå fått grilla, dricka vin och mysa men som sagt lite annorlundare än vanligt men jag klagar inte, haft en sjukt bra helg ändå. Dock var jag bara tvungen åka hem till mamma idag, det bjöds på tacos och massa familjemys. Jag är snart 23 år gammal och fortfarande extremt mammig, hade inte klarat en dag utan henne alltså.


Sitter som vanligt på jobbet när jag är in och skriver här, tog en extra natt då jag egentligen skulle varit ledig till fredag, en natt går dock sjukt bra och fort dessutom är det fortfarande storhelgsob, klagar inte.


Imorgon kommer äntligen min TV jag beställt. Lyfte in min TV till sovrummet bara för att testa om den kunde vara där eller om den var för stor, typ bästa jag gjort! Så var tvungen beställa en ny, större, bättre TV till vardagsrummet då jag seriöst vägrar leva utan en TV i sovrummet ever igen. Haft något sinnessjukt shoppingbehov senaste tiden. Har jag lugna nätter då jävlar köper jag grejer, måste få ett stopp, börjar bli endel onödigt nu...


Nä nu är det bara göra bort andra halvan av natten, sedan sova några timmar före jag åker till Kalix till han jag gillar mest.


       

De få bilderna jag har från helgen


Av Matilda Eriksson - 1 april 2020 06:17

43 minuter tills denna natt är över, natt 5/5, ÄNTLIGEN blir jag ledig och ledig tänker jag vara enda till måndag, tacka för det! Bäst för vädret att det beter sig för jag vill vara ute så mycket som möjligt. Är så jäkla trist när man missar massa fina dagar för man måste sova...


Nä sista rycket, nu 40 minuter kvar. Sen ska jag sova några timmar, åka och lämna hundarna hos mamma sen äntligen till Kalix, som jag längtat.

Ovido - Quiz & Flashcards