matildaeeriksson

Alla inlägg under oktober 2018

Av Matilda Eriksson - 29 oktober 2018 12:37

Början på ännu en vecka, veckorna går så himla fort nu. Mitt liv snurrar på som ett hamsterhjul, plugg, aktivera hundar, umgås med familj/vänner, sova. Känns både bra och dåligt, jag behöver iallafall aldrig fundera över vad jag ska hitta på. Jag har äntligen jobbat färdigt min uppsägningstid och det känns så himla skönt! Jag kan nu lägga all fokus på skolan vilket behövs under den här kursen. Hade innevecka förra veckan så var i Skellefteå tisdag - fredag. Hade praktiska prov som jag klarade galant vilket känns sjukt skönt! Hade även två dagar fältstudier då jag fick gå med en sjuksköterska på ett ålderdomshem för dementa. Hann vara med om extremt mycket under de två dagarna, hade jättebra handledare som bjöd på mycket skratt och intressanta resonemang. 


Jag har fått två inneboende här hemma, Frida och Cleo har flyttat in vilket både jag och hundarna tycker är väldigt trevligt. Tur att jag har en stor säng så vi får plats med alla hundar och oss själva. Frida har börjat jobba för fullt på både ICA och Nilles så jag passar på att plugga när hon är borta, har ingen studiero alls när hon är hemma, det slutar alltid med att vi lägger oss i sängen och ser Hells Kitchen. Älskar att ha min syster som bästa vän, vi brukar diskutera hur skönt det är att ha familjen så tajt som vi har. Relationen blir på ett helt annat sätt än med kompisar. Blir vi irriterade på varann kan vi ventilera och ropa på varann lite med efter några minuter har det gått över. Vi kan umgås utan att tala, det är okej att sitta i varsin divan och skrolla i telefonen nån timme. Men det absolut bästa är ändå att vi kan säga exakt allt åt varann, ingen dömer den andra hur sjukt det än är. Det blir helt enkelt inte lika stelt och påtvingat. 


Rörigt och konstigt formulerat, hur bloggar man ens? Läser folk ens bloggar nåmer? 

Av Matilda Eriksson - 8 oktober 2018 10:00

Ny vecka, nya uppgifter, typ nått sånt... Jag har jobbat i helgen och fått alldeles för lite sömn. När jag både jobbar och har saker att göra i skolan så blir jag så jäkla stressad så det är omöjligt att sova när jag kommer hem på morgonen. Igår låg jag och försökte sova hur länge som helst så tillslut gav jag upp, gick på långpromenad, tände ljus på graven, åkte och såg brödernas hockeymatch som slutade 3-3 och åt middag i Storb. När jag väl kom i säng igår kväll efter att ha varit vaken ca 30 timmar däckade jag på en gång! Sovit som en sten i 12 timmar. Som tur är har jag sagt upp mig och har bara en jobbnatt kvar nästa söndag. Kommer bli lite tajt ekonomiskt med endast CSN men hellre det än att vara konstant stressad och inte kunna sova. Tänkte först att jag skulle klara av att göra båda iallafall ett halvår medan vi ändå inte har någon praktik men började känna av flera symptom från innan jag fick en utmatningsdepression under gymnasiet och dit ska vi inte igen!


Nu sitter jag framför datorn med en kopp te, hundarna har fått vara och springa av sig och jag ska fortsätta läsa om nervsystemet.

 

   

Tjejerna mina från morgonens tur.

Ovido - Quiz & Flashcards