matildaeeriksson

Alla inlägg under februari 2015

Av Matilda Eriksson - 10 februari 2015 22:52

NU vill jag ha en förändring, vad som helst. Är så sinnessjukt less gå i samma gamla vanor dag in och dag ut. Ge mig motivation typ NYSS, usch och fyyy. 


Var ute på en långpromenad med Lina tidigare idag. Var verkligen skönt få gå ut och surra och det har ju dessutom varit toppen väder hela dagen, till och med några plus grader. Holly fick springa av sig massa energi och sov gott efter de. Har även hunnit bjuda systeryster på tacos (som jag inte orkat städa undan efter). Har inte umgåtts med henne på jätte långe känns det ut som... 


Holly åkte hem till Storb för några timmar sedan och jag känner mig ensammare än någonsin, trivs verkligen inte att vara helt ensam. Blir så tyst och tomt, inte för att Holly talar så mycket direkt men hon är alltid kloss i mig vars jag än går så blir ju aldrig ensam. Lär man sig någonsin att vara ensam? Hoppas verkligen det. Annars får jag väl gå och bli kär eller nå... MEN snart är det torsdag igen och då slipper jag vara ensam så slipper bli kär den här veckan iallafall ;)


Klockan börjar närma sig sovdags, inte för att jag lik någonsin somnar i bra tid. Har varit väldigt bortskämd de senaste dagarna, sovit hur länge jag velat osv. så lär ju vara extra tungt stiga upp i morgon.


Näää nu måste jag ju iallafall försöka sova.

Av Matilda Eriksson - 10 februari 2015 10:13

Min dator är världens segaste och jag kommer brista ut i gråt när som helst om de inte slutar. Har hunnit äta en ordentlig frukost som bestod av nötter, banan, hallon, yoghurt och ägg. Lika bra lyxa till det när man lik är hemma och har tid. Haft en väldigt lång helg nu, enda från torsdag men i morgon ringer klockan 06:00 och då är det bara att traska iväg till bussen...


Ligger nu och myser med Holly som drabbats av hicka så hela hon hoppar till vid varje hickning. Samlar kraft till att skriva min rapport som handlar om neandertalare som ska vara inne idag, konstigt nog är jag nästan klar. Tror inte jag lämnat in nånting i tid på hela det här skolåret.

 

 

Av Matilda Eriksson - 5 februari 2015 21:35

Less skolan, less läxor, less Överkalix och bara allmänt less vardagen. Vill ha förändring och saknar den där lågan, viljan som krävs för att göra de. Spenderar fler dagar hemma än på skolan nuförtiden, behöver motivation. Allt känns bara så tråkigt hela tiden. Dessutom har jag ju lyckats ramla åt helvete i lördags på Idas 18 års fest så min svanskota värker mer än jag någonsin varit med om. Knarkar värktabletter men inte hjälper ju det så värst mycket...


Finns dock en väldigt positiv grej i min gnälliga och tråkiga vardag, idag gick jag på långledigt. Ingen skola förrän tisdag och då är de endast en föreläsning så får se om jag blir hemma till onsdag. Har tagit hem en massa läxor som ska göras meeen vet ju hur de brukar bli med de...

 

Ligger nu hemma i Storb och funderar vad jag ska se för film, rätt uttråkad ändå. Om det finns nån rolig människa som läser det här så lägg till mig på snap, matildallarsson. Är i behov att socialt folk!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards