matildaeeriksson

Alla inlägg under december 2013

Av Matilda Eriksson - 18 december 2013 20:58

Precis aktiverat min hund med en promenad runt Tallvik. Hon fick vara lös nästan hela vägen vilket hon uppskattade. Hon gick runt med snöklimpar och kvistar i munnen och var så mallig. Jag skulle vilja bo ute i skogen, typ Jock eller Storbäcken. Då kan man gå överallt, olika svängar efter skoterspår/stigar och ha hundarna lös hela tiden.

 

Nu ska jag ta mig en snabb dusch så jag hinner se paradise hotel. Dock vet jag inte om jag tycker om det är lika bra när äckel Emelie är tillbaka. Hon bara förstör och har fått typ alla emot Samir och Anja. Jag som älskar dem två (speciellt Samir, för han är så snygg ;)). Men det är ju lite roligt att saker händer, lite bråk, drama osv. Och Niklas har ju blivit värsta casanovan nu. Ena kvällen Aina och andra Mia. Undra vem som är den utvalde ikväll ;)

 

 

 

 

 

Av Matilda Eriksson - 18 december 2013 00:54

frågor om förhållanden.
Är du singel ? Nej för fan!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet ? Jo
Är du kär just nu? Väldigt!

frågor om dig själv.
Namn? Matilda
När fyller du år? 2 juni
Några piercingar? Läppen och öronen
Vad har du på dig just nu? sovtröja
Vad tycker du mest om hos dig själv? Att jag är ärlig och är mig själv utan att bry mig om vad alla andra tycker.
Vad är du bra på? Det var svårt att svara på :p
Vem älskar du mest på denna jorden? Oj gud jag kan inte välja bara en. Min familj och D. 
Sover du hellre själv än tillsammans med någon? Tillsammans med någon såklart!

frågor om idag.
Vad har du gjort idag? Legat hemma i soffan typ
Vad ska du göra nu? Sova
Har du gjort något dåligt idag? Nja inte direkt
Vad har du ätit idag? Orka räkna upp allt jag ätit :p
Har du duschat idag? Nej
Är du trött nu? Som fan!
Vad händer idag? Dagen är slut

Annat.
Hur mår du just nu? Inte så jättebra
Är du hungrig nu? Nej
Vad är klockan nu just nu? 01:02
Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? Bara det här

Musik.
Lyssnar du på musik just nu? Nej
Vilket är ditt favoritband/artist?- Har som ingen favorit
Vad gillar du för musik? Allt utom skrik musik!

Kärlek.
Är du kär just nu? Jaaa!
Har du kysst någon idag? Nej :(
När kysste du någon senast? Igår på morgonen
Är du romantisk? Försöker iallafall vara det, vet inte om jag lyckas?
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Förhållande helt klart! Tror inte att jag skulle trivas med att vara singel.
Har du varit tillsammans med två samtidigt? Nej för fan!
Vem sov du senast bredvid? Människan; David, men just nu sover jag med Holly.
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Tror mamma var typ 17 och pappa 20
Hur ska din tjejen/killen vara? Jag har inte några speciella krav. Man blir kär i den man blir kär i så är det bara.

 

 
Av Matilda Eriksson - 17 december 2013 21:15

Jahapp då blev jag sängliggandes. Varit uppe hela natten och fått springa mellan sängen och toan var tionde minut. Och nej det är inte magsjuka utan urinvägsinfektion som spökar. Är så himla less att ha det flera gånger per år. Är lite orolig att det ska gå upp till njurarna igen. Får hoppas på det bästa! Så det blev alltså ingen skola för mig idag men förhoppningsvis är det bättre tills i morgon. 

 

Började skriva det här inlägget på förmiddagen men la undan det tills nu.

 

Har mycket att gnälla om dagen, tyvärr... Ryggen värker som aldrig förr. Magen gör ont den med. Kissblåsan känns som att den vill tömmas men den bara lurar mig hela tiden. Så jag tror inte att det blir någon skola imorgon som jag hoppats på.

 

Har hunnit vara på baketavslutning för det här året. Som vanligt avslutades de med match mot föräldrarna. Och jag måste verkligen säga att tjejerna är riktigt duktiga! På bara den lilla tiden jag har hunnit träna dem har de utvecklats enormt mycket. De vågar ta för sig mycket mer nu och är "tuffare" i både försvar och anfall. Skotten är också en sak som de har blivit bättre på. Nu klarar de av att skjuta (och sätta den) under press med försvarare och utan att behöva stanna upp.

 

Nu blir det en dusch för fröken Larsson och sedan sängen tillsammans med en av mina favoritböcker Harry Potter och de vises sten. Vet inte hur många gånger jag läst serien, går nog knappt att räkna på två händer.

 

 

.

Av Matilda Eriksson - 16 december 2013 13:13

Jag är helt jävla omotiverad när det gäller min hund. Tycker så synd om henne. I en veckas tid har hon inte fått göra någonting förutom någon sväng runt industri och springa på ängen. Måste ta tag i det här nu. Men i lördags fick hon faktiskt följa med upp på Brännaberget, grilla och springa efter skotern. Då sov hon gott! Är så stolt över henne. Hon gör inget väsen av sig när hon är ensam och lyssnar för det mesta på mig. Det är ju en helt annan sak när hon är tillsammans med Gina men det är ju klart de är ju bästisar. Det är ju som när jag är med Lina och Emma. ;)


Nu har vi slutat för dagen och jag ska på möte klockan två. Hade mycket hellre åkt hem med tidiga bussen. Orkar inte med äckel skolan nåmer!! Vill ha lov typ nu! Blääää... 


 

Av Matilda Eriksson - 16 december 2013 10:00

Då var det måndag igen, kanske alla visste?! Endast en vecka kvar till lovet känns dock ganska tungt att veckan ser ut som alla andra veckor. Dock tror jag inte att det blir att åka på skolan på fredag eftersom vi bara har en avslutning med en show och fika. Kändes sjukt ovärt.


Till helgen ska jag på dop i Lule. Vet inte ännu om jag ska åka på lördag eller söndag. De får ju sin nya lägenhet i veckan och om de har hunnit flytta in så är jag nog där ett tag. Sen kommer D (mesttroligt) till oss på juldagen dock går det knappt några bussar så det närmaste han kommer är Töre. Men det är ju inte så långt att hämta honom där.


 



Av Matilda Eriksson - 11 december 2013 09:08

 
Av Matilda Eriksson - 10 december 2013 14:31

På riktigt vem fan bryr sig om gamla gubbar som levde för tusen år sedan?! Jag tror knappast att man har någon nytta att veta var de bodde och när de föddes och dog. Historia är nog ett av mina svåraste ämnen. Fattar ingenting och är heller inte så intresserad. Tur att jag har wikipedia. Vet inte vad jag skulle ha gjort utan dig. Min klippa genom allt som har med skolan att göra. De senaste tio inläggen är nog på riktigt bara gnäll om skolan.


Nä nu ska jag fortsätta skriva om en gubbe som hette Erik den helige. Sååååå intressant, eller... 

Ovido - Quiz & Flashcards