matildaeeriksson

Alla inlägg under december 2013

Av Matilda Eriksson - 10 december 2013 14:16


Min fina underbara prins

Älskar dig mer än någonting annat   



 

     

Av Matilda Eriksson - 10 december 2013 13:10

Seeeeeg dag! Fick knapp någon sömn i bussen, sov någon minut här och där vilket resulterade i en väldigt trött och irriterad Matilda. Vi har fått lite ändringar i vårat schema så vi går bara till tjugo i två idag istället för halv fyra. Vet inte om det är bra eller dåligt eftersom vi ändå inte hinner med bussen (vi har tyska och får aldrig sluta tidigare då:(). Kanske inte ska gnälla eftersom jag kom hem med tidiga igår och gud så lång dagen kändes. Hann med så himla mycket bland annat massa äckel skolarbete. Ge mig lov nu, snälla! Dock känns det som att jag håller på att bli sjuk vilket inte är helt omöjligt eftersom Frida dragit på sig någon Hitler förkylning med värsta hostan och feber.


När jag äntligen kommer hem blir det middag hos moster, sedan basketträning med mina tjejer och en promenad med hunden nu när helvetes kylan äntligen dragit sig tillbaka. Skulle verkligen behöva få in lite plugg. Alla lärare har tydligen bestämt sig för att ha ihjäl oss med massa läxor och skit nu innan jul. Det är bara att kämpa, kämpa, kämpa. 


 

Av Matilda Eriksson - 8 december 2013 19:51

Söndagsångest till tusen! David bestämde sig för att åka hem ikväll istället vilket gjorde saken ännu värre. Känns som att vi inte hunnit umgås någonting i helgen. Och nu måste vi vänta till Fredag, igen. Jag vill ha ett jätte långt lov då jag kan vara med honom dag som natt, lördag som tisdag. Tur att det snart är jullov. Dock varar det bara i ca 2 veckor.

 

Igår var vi i Lule på stan och då vi kom hem for jag ganska direkt till Jenny. Hundra år sedan alla vi tjejer var samlade på samma ställe. Blev massa prat, dans och skratt. Efter någon timma där drog vi vidare till nästa ställe, Lina & Mats lägenhet. Vi blev färre och färre och tillslut satt vi där fem stycken runt köksbordet och berättade olika historier om roliga händelser. Min kissblåsa var nära på att spricka mer än en gång. Kom mig hem kring två och deckade ganska snabbt med David vid min sida. Idag har vi bara myst och njutit av varandras närvaro. Gått en promenad men Holly i 28 minusgrader. Vi fick inviga det nya täcket som passar helt perfekt.

 

Nu måste jag fota klart några bilder till svenskan och ta en dusch sedan blir det nog sängen. Har en renbäddad säng, det bästa som finns men tråkigt att ligga där alldeles ensam... Ni får ursäkta att jag är en sådan gnällkärring men om ni har eran pojkvän/flickvän tio mil bort och kan aldrig bara spontant träffas så förstår ni er på mig.

 

 

 

Bild på mig och festis från igår.

 


Av Matilda Eriksson - 2 december 2013 17:48

Måndag vilket betyder tillbaka till skolan efter en lång helg och David har åkt hem till Lule. Nu får jag inte pussa på honom fören på lördag. Dock tycker jag att det hära med att ha ett distansförhållande går ganska bra. När vi valde gymnsaie förra vintern tänkte jag att det skulle vara omöjligt. Dessutom har några andra både vuxna och unga sagt åt oss att det kommer vara svårt och att man inte behöver vara tillsammans med samma kille/tjej hela livet. Därför känns det så jävla skönt att visa dem att det visst fungerar om man verkligen tycker om varandra och har viljan! Men jag påstår verkligen inte att det är lätt! Vårat förhållande har verkligen satts på prov och det har varit mycket tårar, bråk men även glädje. De som är det mest negativa med att vi bor i olika kommuner är att det är ganska (enligt mig) dyrt att åka Ökx-Luleå varje helg. Hittills har redan några tusen kronor slösats på bussresor.

 

På lördag är det min tur att åka till honom. Då blir det att inhandla alla julklapparna så man har det klart. Längtar till man får sitta sent på kvällen, lyssna på julmusik och slå in allt med fina rosetter och små klisterlappar och sedan lägga dem under granen. Men jag har ännu ingen aning vad jag ska köpa åt D, får panik! Vi har bestämt att inte köpa så jätte dyra julklappar iår (högst 500-700 kronor) och istället slå på stort med födelsedagspresenten. 

 

Har ett par mattetal och en insändare som inte klarar sig utan min hjälp. Snälla ge mig jullov NU!

 

Ego pic ;)

 

Ovido - Quiz & Flashcards