matildaeeriksson

Alla inlägg under november 2014

Av Matilda Eriksson - 30 november 2014 02:25

Lördagnatt och jag ligger nerbäddad i syrrans säng i Storb. Varit här sen igår efter skolan, ätit sjukt god mat och bara umgåtts med familjen. Dock lite små tungt att vara hemma när exakt alla andra är och festar... Saknar mina cp vänner ju!


Ligger och lyssnar på en spellista som Jenny snickrat ihop som innehåller de band som kommer uppträda på Bråvalla. Vi har bestämt oss för att fara ett gäng dit i sommar och jag är extremt taggad! Hoppas att jag hinner fixa körkortet tills dess. Känns ganska sjukt att jag fyller 18 år i sommar, så länge jag längtat och nu är det inte långt dit. Jag vill dra till med en hejdundrandes fest, inte varje dag man fyller myndigt liksom.

 

I morgon är det söndag och jag ska tillbaka till min stökiga lägenhet och få upp lite julpynt och sedan har jag bestämt dejt med en av mina älskade vänner. Dessutom slipper jag både bakfyllan och ångesten, kanske inte en så hemsk söndag trots allt.




...

Av Matilda Eriksson - 27 november 2014 13:48

 

Av Matilda Eriksson - 6 november 2014 20:36

Är tillbaka hemma i min lilla älskade och väldigt stökiga lägenhet. Har precis vikt in tre ikeapåsar med massa rena kläder passade även på att rensa undan en massa som jag inte använder just nu, tex shorts. Dessutom har jag hunnit tvätta några maskiner och ska snart renbädda min säng, känner mig väldigt vuxen och duktig just nu. Har bara Holly här i natt i hopp om att jag ska lyckas vänja henne att vara själv eftersom det skulle vara det optimala. Är ganska mycket tyngre med två hundar istället för bara en.


I morgon är det fredag och jag ska tillbaka till skolan, har endast två lektioner så slutar redan elva men måste ju lik vänta till halv två innan jag är hemma men bättre de än halv fem. Efter den här veckan är det sex veckor kvar till jullovet så det är bara att kriga! Ska försöka jobba mycket under jullovet för jag är verkligen i behov av pengar.

 

 

Av Matilda Eriksson - 6 november 2014 01:15

Sitter och bläddrar genom gamla blogginlägg i brist på annat. Ganska sjukt hur 2014 varit för mig. Har gått från världens lyckligaste och käraste med pojkvän till ett vrak där jag grät varenda natt i två månader, var borta från skolan och varken sov eller åt någonting till att sedan komma över honom men lika snabbt hamna tillbaka i sömnlösa nätter med alldeles för många fallna tårar. Trodde aldrig att jag skulle kunna vara glad igen och trodde verkligen inte att jag skulle kunna hitta mig en ny. Sedan kom sommaren och sommarlovet då jag fortfarande var lite av ett vrak men då tillslut vände allt och jag gick vidare och levde singellivet som en kung(vilket jag fortfarande gör), festade var och varannan helg. Har hunnit gå och bli kär nångång men de gick över lika fort, ungefär som en förkylning. Haft ångest ett flertal gånger över vad mina känslor egentligen håller på med. Hittade tillbaka till gamla vänner som idag betyder så himla mycket för mig, kunde aldrig tro att vi skulle bli såhär pass bra vänner efter allt om hänt tidigare. Lärt känna sjukt mycket nytt roligt folk. Varit en sväng till huvudstaden med två fina tjejer på shoppingresa. Flyttat in i en egen lägenhet. Gjort massa galenskaper som jag aldrig kommer glömma och definitivt göra om när det finns tillfälle. Men tillslut tog sommarlovet slut och jag började mitt andra år med blandade känslor. Gick och blev kär ordentligt, vilket jag fortfarande är, fuckade upp lite vänskaper och festade lite till. Nu är vi inne i November och jag har aldrig varit lyckligare, starkare och positivare har heller aldrig haft så roligt som jag har nu. Känner mig så himla fri och älskar att göra vad jag vill när jag vill, älskar att få ta ansvar över mig själv, älskar att vara ung och dum.

 

Allt jag gått igenom i år har verkligen satt sina spår och gjort mig till den jag är idag. Är så glad att jag släppt in nya och "gamla" vänner i mitt liv för utan dom skulle jag inte vara den jag är idag. Mina vänner betyder verkligen allt för mig. Är evigt tacksam för alla er som hjälpt mig, stöttat mig och gjort slutet av 2014 till det bästa jag upplevt någonsin.

 

Kan somna med ett leende på läpparna även fast jag är dödsförkyld och det inte ännu är helg, för jag har all rätt att vara lycklig! Det är snart fredag och då får jag mest troligt fin besök, lycklig. Hoppas ni alla är nyfikna nu.

 

 

 

Av Matilda Eriksson - 4 november 2014 21:04

Nu har ebola tagit mig som sitt offer. Ligger nerbäddad i StorB med världens äckel hosta som får mig att spy, feber och en massa liter snor. Blev sjuk redan i fredags men det blev som värst igår kväll dock krigade jag mig genom halva skoldagen idag. Kände att de inte var värt att stanna två lektioner till eftersom en av dem var idrott vilket jag lik inte kan vara med på. Mamma hämtade mig från lägenheten kring fyra då for vi upp till mommo och åt världens godaste mat hamnade i matkoma och sov drygt två timmar.


Är så extremt skolless just nu så jag bara vill spy på hela Kalix. Vi har hur mycket uppgifter som helst och de öser bara på med mera. Ska försöka göra bort lite nu när jag ändå är hemma. Får typ mer gjort när jag är hemma en dag än då jag är på skolan. Har ingen orka att sitta och lyssna på massa svammel om atomer, isländska sagor, tysk grammatik eller islamiska högtider. Dock sitter jag och Jenny och drömmer oss bort om vad vi ska göra efter gymnasiet vilket gör mig på mycket bättre humör och kanske kan användas som motivation för att klara sig genom skolan.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards