matildaeeriksson

Alla inlägg under januari 2020

Av Matilda Eriksson - 20 januari 2020 23:30

Jag skulle ju vara ledig en vecka men inte nä, var ledig helgen sen tog jag en extranatt nu inatt, dock bara en så det går ju bra sen fortsätter jag min ledighet till fredagnatt, då river jag av fem nätter innan jag blir ledig igen. Hade dock en sjukt bra ledig helg! Vilat upp mig, gått långpromenader i ljuset efter älven, druckit vin och haft det allmänt mysigt.


Klockan 03.06 vaknade jag idag, pigg som satan efter drygt tre timmars sömn, vad är de för fel på mig, varför sover jag inte som folk?! Gav upp på sömnen vid fem, gick långpromenad och sen drog jag, moster och Ebba till Haparanda. Köpte mig nya vinterdäck, lite svammel på ikea och en ny Peakjacka.



 

Asså huuuur snygg?! Ser nu att jag har extremt skitig spegel, nån som ids rengöra den åt mig, är ju nästan pinsamt.



223

Av Matilda Eriksson - 18 januari 2020 13:18

Hittade massa gamla bilder för ett tag sedan. Bilder från när jag var en liten fjortis, gick runt i stora adidasbyxor, sneakers, ginalinnen nerdragna över rumpan och en kofta på de.


 

Extremt dålig kvalitet, ja jag vet. Skulle gissa att vi var typ 13 år här och trodde att vi ägde världen.

Av Matilda Eriksson - 16 januari 2020 23:07

Natt sju av sju, jag är mer död än levande. Har inte träffat någon förutom mina gamlingar och några kollegor under en veckas tid. När klockan slår 07.00 imorgon går jag på ledigvecka, fyyyfan så skönt, helt galet! Direkt jag vaknar ska jag på bolaget och köpa mig en vindunk eller två och de kommer jag dricka hela helgen, bara för att jag kan. Förutom att vara full under min lediga vecka så ska jag till både Haparanda och Lule för att köpa nya vinterdäck samt tatuera mig, spännandeeee.


Hundarna har hemskt tråkigt liv när jag jobbar såhär mycket. Vi går en långpromenad när jag kommer hem på morgonen men förutom det blir det mest mys i soffan, får lite dåligt samvete men samtidigt får de helt enkelt finna sig i det.


Har jag någonting mer att gnälla om? Nä inte i dagsläget tror jag, hmmmm.





Av Matilda Eriksson - 12 januari 2020 01:42

Har absolut ingenting att skriva. Händer inget roligt eller spännande i mitt liv som är värt att dela med mig av, så därför lägger jag ut lite bilder från den senaste tiden istället.


           

             

Av Matilda Eriksson - 1 januari 2020 22:30

När 2018 tog slut och vi gick över till 2019 stod jag uppe på taket på Olles, alldeles för berusad, med många vänner och många okända, såg raketer, skålade och pussades. Mitt minne från den kvällen är inte direkt det bästa, blev lite fler Tequilashots än gumman kan hantera. Det här nyåret satt jag i personalrummet på jobbet och skålade med mina kollegor, kontraster.


Det här året har haft sina med- och motgångar, som alla andra år. Jag har gjort mycket, jobbat mycket och spenderat extremt mycket pengar. Jag har träffat mycket nya människor och även tappat endel. Jag har lärt mig mycket men även gjort mycket misstag och dumheter. Jag har gått igenom många förändringar, flyttat, separerat, köpt en till hund, låtit en hund få somna in, skaffat nytt jobb. Jag har gråtit och skrattat, ibland samtidigt.


Jag är evigt tacksam för alla fina människor jag fått dela det här året med, alla jävlar som stått ut med mig ännu ett år, trots att jag är en riktigt jobbig jävel.


Ser framemot 2020, varje nyår känns som en nystart. Jag hoppas och tror att det här kommer bli ett bra jävla år!

Ovido - Quiz & Flashcards