matildaeeriksson

Alla inlägg under februari 2013

Av Matilda Eriksson - 27 februari 2013 21:47

Ikväll har vi haft match mot Polcirkeln, uppkast 19.00 Sist vi spelade mot dem blev ställningen 46-29 till dem.

Vi gjorde första målet, de kom ikapp på straffar. Vi låg lika alla perioderna med i sista bestämde vi oss för att vi SKULLE VINNA! Och så blev det! 39-33 till oss!

Men var dock ABSOLUT INTE nöjd med min insatts, vet inte vad jag gjorde, var nå jävulskt virrig, slarva bort bollen, fick inte boll jäveln i korgen.... Men i fjärde perioden gick det bättre.

Dessutom hade vi ingen ut foulad ;);)


Har försökt träna lite till musikprovet vi har imorgon men vet inte hur man ska träna till ett lyssningsprov...

Sen MÅSTE jag göra no:n imorgon! Helvete vad jobbigt, får sitta hela eftermiddagen med det. Skrev om en grej igår och de tog en timma. Och vi ska skriva om sex olika ämnen.... Kul...


Måste träna Holly ikväll! Har inte börjat med någonting nytt, repeterar linförighet, platsliggning, läggande och apportering. Hon har börjat tjorva med apportbocken så måste ha mammas hjälp med att "hitta" tillbaka. Linförigheten går faktiskt ganska bra, bättre och bättre för varje gång. Hon har ju en tendens till att vara "hoppig" men då är det bara att lugna ner henne. Platsliggning är ganska så nytt, har bara hållt på med det den här veckan med det går faktiskt riktigt bra. Eftersom jag tränat in plats (hon lägger ner huvudet mellan tassarna) så är platsliggningen mycket stabil! Läggandet har jag lite att finputsa med annars jätte bra! Funderar på att börja med ställandet... Men då behöver jag också mammas hjälp :)


 

Min sessa   

Av Matilda Eriksson - 22 februari 2013 22:46

Idag har jag och kärleken i mitt liv varit oskiljaktig i 16 månader.

 

 

Av Matilda Eriksson - 22 februari 2013 20:52

1. Hur gammal är du? 15
2. Hur gammal känner du dig? Haha ibland som 30 och ibland som en liten fem åring ;)
3. Vad har du gjort idag? Varit på skolan och sen hunnit busa i skogen med hundarna och tränat.
4. Vilken film såg du senast? Kommer faktiskt inte ihåg är jätte långesedan jag såg film!
5. Vem ringde du senast? Mamma
6. Vilken färg dominerar i din garderob? Svart!
7. När vaknade du idag? Klockan 07.20
8. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I ett varmt land på en strand!
9. Nämn ett ställe på jorden du varit på som du aldrig skulle vilja återvända till. Då vi for å kanota, fyfan aldrig mer!
10. Hur vill du tillbringa din pension? Den kommer jag spendera i olika länder i alla mina hus som jag har investerat ;)
11. Vad lyssnar du på just nu? The Big Bang - Rock Mafia
12. Vad är du på för humör just nu? Små irriterad
13. Vilka världsdelar har du varit i? Bara Europa.
14. Snarkar du? Jo då jag är täppt i neeesan ;)
15. Vilka yrken har du provat på? Butik och praoa på massa olika ställen.
16. Hur går du helst klädd? Leggins/jeans och en huvtröja
17. Vilket stjärntecken är du född i? Tvilling
18. Vad sa du senast? "Tack"
19. Vilket är ditt bästa ämne i skolan? Hmmm, SO har jag högst betyg i.
20. Vad har du på dig just nu? Gråa teamsportia, lila linne, adidas kofta och under kläder
21. Vad har du för klädstorlek? M
22. Vad har du i dina fickor? Klämmor
23. Hur många gånger har du flyttat? Med mamma fyra och med pappa har jag slutat räkna för många år sedan!
24. Om du var ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du vilja ha med? Min mobil, en båt och David :p
25. Är du morgon eller kvällsmänniska? kvällsmänniska helt klart.
26. Senaste filmen då såg på bio? The Hobbit, bästa filmen jag sätt på mååånga år!
27. Vad heter du i andra namn? Ida Vilhelmina
28. Vilken är den roligaste träningsformen? Basket!
29. Vill du gifta dig? Självklart, har hela mitt bröllop planerat i huvudet!
30. Har du eller har du haft något smeknamn? Nej faktiskt inte förutom då av David, söta smeknamn ;)

Av Matilda Eriksson - 16 februari 2013 13:03

 

Börjar med den älsta efter mig, Frida som även är mitt ända "hel syskon".

 

Sen kommer Oscar.


 

Yngst och tjurigast är Lue lue aka Lucas.

.

Av Matilda Eriksson - 16 februari 2013 12:51

  

I am strong

because I know my weaknesses.
I am beautiful

because I am aware of my flaws.
I am fearless

because I learnt to recognise, illusion from real.
I am wise

because I learn from my mistakes.
I am a lover

because I have felt hate.
And I can laugh

because I have known sadness.

Av Matilda Eriksson - 16 februari 2013 11:45

Alla hjärtansdag har passerat, och som planerat mös vi sönder och gullade. Det var den andra alla hjärtansdag vi firade tillsammans och absolut inte den sista. Helvete vad jag är lycklig tillsammans med honom!!! Finns ingen på denna jord som förstår hur våran relation funderar, för jag lovar er att den är inte som alla andras!

Igår efter träningen (utan tränare för äcklet har tydligen inte fixat någon ännu)  for vi och överraskade Eva och Lina med godsaker och surr. Trevligt!

Eftersom mamma jobbade natt i natt så kom jag hem igår till tre oaktiverade tokhundar, så drog på mig ute kläder och garna av dem på ängen bakom vårat hus i djupsnö. Eftersom min lillskit har långt hår och de var kramsnö så blev hon en snögubbe, hela bröstet, under magen, kjolen och hasorna var fulla i snöbollar, hon såg ut som en bulldog när hon gick, haha. Så de var lika bra att jag spolade av henne så passade på att ha lite pälsvård igår :)


 


Inte så bra mobilbilder, men sådär såg hon ut 


 

  

Av Matilda Eriksson - 12 februari 2013 17:45

Åhh gud har hänt så himla mycket som jag inte ännu har kunna smälta!

På Lördag hade vi match och spelade för helvetes bra! Men vi foulade alldeles för mycket i slutet vilket resulterade till straffkast för det andra laget och då gick dom i ledning. Så bra som vi spelade andra och tredje perioden har vi nog aldrig spelat! Är väldigt stolt!

 

Igår hade vi träning, det var ingen vanlig träning. Vi fick ett besked som jag inte får in i huvudet. Jag kan bara inte förstå det. Jag satt fastfrusen med basketbollen framför ansiktet, lyssnade inte nåmera kunde inte tänka kunde inte förstå. Det var bara overkligt. Efter några minuter hade budskapet kommit in genom mina öron jag kände tår efter tår rinna ner för mina bara kinder. Det är inte sant! Jag vill inte veta nåmera! Jag såg mig omkring och nästan alla satt och snyftade med rödsprängda ögon. Det är den sorligaste stunden på väldigt länge! Jag kommer aldrig mer höra dem ropa efter oss: INGA BALLONGER! DOM HÖR HEMMA PÅ BARN KALAS! VAR INT SOM NÅ HAAAM!! Eller deras snälla värmande ord som lyft mitt självförtroende massor av steg! Och fått mig att äntligen förstå att jag kan och att jag är duktig. De finns ju såklart kvar i våra liv men de saknas så starkt från en stor del av iallafall mig, jag behöver dem dära! De är riktiga! Därför är det så himla synd att oskyldiga människor ska få gå för något sånt här, att de ska förlora. De här tre matcher vi har kvar kommer vi vinna, vinna för er! Jag tänker spela mitt allra bästa för jag ska spela för er! Ni som lärt mig precis allt jag kan.

Jag älskar er!

 

Av Matilda Eriksson - 7 februari 2013 22:14

Både jag och David tippade fel om matchen igår, trodde dom skulle få stor stryck men intet!

Blev extremt irriterad på äckel Zlatan! Vad fan sätter man sig på bänken när andra halvlek ska börja, jävla mes!

Elms frispark i sista sekunderna var MAGISK! Helt otroligt hur fin den var.

 

Den här dagen har passerat helt utan bekymmer, har hunnit fara och bada med David, Jossan och Jenny och sedan ett tiotal andra. Var riktigt roligt och min energi tog helt slut! Men inte så konstigt eftersom vi plaskade runt där i två timmar ;)

Vi borde fara igen eller hur? ;)

 

Imorgon är det FREEEDAG!!! Och vi har svenska nationella skriva delen. Tror faktiskt den kommer gå fin fint eftersom jag älskar att skriva. Men vi ser ju, hoppas bara att det inte blir att skriva artikel, repotage eller brev för de har jag ingen aning om hur man skriver! Förhoppningsvis får vi sluta efter de där 3,5 timmarna vi ska sitta och skriva, kommer ju vara helt slut i huvudet!

 

Jag har helt misskött min hy när jag aldrig tar bort sminket på kvällarna så nu är jag helt rödflammig och mina ögonfransar kommer ramla av vilken dag som hellst om jag inte slutar! Så nu har jag en smink fri vecka! 

Var jätte länge sedan jag gått uta smink bland folk så (tur jag har en kille som vet hur ful jag är utan smink ;) ) Iallafall när jag kom till skolan fick jag världens finaste kommentar av Adam: Men Matilda du är så vacker precis som du är! Såna småa grejer gör min dag! Så har varit glad hela dagen över den fina kommentaren, tack Adam!!

 

Nu är det godnatt för mig och Holly, vi sover ensam inatt usch vad jobbigt :( Tur vi har en lååång helg ända till tisdag! Så hinner nog toffla en hel del ;)

Tror vi skulle fara nå tjejgäng och garna oss med skotrarna på söndag, love my friends!!

 

 

GE MIG SOMMAR NUU!!!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards