matildaeeriksson

Alla inlägg under september 2019

Av Matilda Eriksson - 15 september 2019 02:21

Snart flyttar jag, från min älskade tvåa till en trea, typ 100 meter bort. Får nya lägenheten första oktober och jag har inte ens börjat packa ner mina grejer, ovanligt att jag alltid ska vara ute i absolut sista stund... Ska alltså hinna flytta allt, flyttstäda, få till någorlunda i nya lägenheten och dessutom jobba däremellan innan åttonde oktober. Hur tänkte du ens där fröken Eriksson?! Hjälp önskas alltså med allt ovan mellan 1-8 oktober, kan bjuda på en kram eller celcius för besväret, tack på förhand.


Har en sinnessjuk inre stress just nu. Går på schema, natt, september ut men sen vet jag inte vart jag ska jobba, dag eller natt, hemtjänsten, brännagården, personlig assistent eller något helt annat. Tänkte hur som försöka vara ledig i oktober, så mycket jag kan, får väl försöka fundera ut någonting under den tiden...


Tycker att mitt liv och min vardag är pisstråkig just nu, samma sak varenda dag, äter samma, går promenader på samma ställen, går och lägger mig och vaknar samma tid. Måste ju egentligen ha extremt strikta rutiner för att jag ska fungera så på det sättet är det ju bra men vill ändå ha lite variation eller vet inte egentligen vad jag vill ha?! Blir knäpp... MEN snart flyttar jag ju som sagt, sen åker jag och Frida till Stockholm i oktober, så har ju egentligen saker att se framemot. Är väl bara annars gnällig och bitter eller nå.


Okej har ingen aning om jag ens förstår själv vad jag precis har skrivit, jobbar natt två av tre med för lite sömn de senaste dygnen och hjärnan mår därefter.


 

Sötaste Ösa, även kallad kisslisa

Ovido - Quiz & Flashcards