matildaeeriksson

Alla inlägg under februari 2014

Av Matilda Eriksson - 28 februari 2014 17:23

Gud så jag älskar dig fredag! Dessutom har vi en vecka lov framför oss, kärlek. Av ren tur fick jag sluta tidigt idag. Har varit hos moster nån timma och försöker nu städa rummet, går dock inte så bra. Ikväll blir det nog en sväng förbi ug och sedan till Lina för att göra en tårta, slinga hennes hår och surra. Dessutom har presenterna som vi ska ge henne kommit så då ska hon få dem idag, hoppas verkligen att hon gillar dem ;) Dock har inte mina jeans kommit så jag får ha nå andra... Jag får skylla mig själv eftersom jag beställde dem på måndag men trodde faktiskt att de skulle hinna komma.


Nu måste jag ta tag i städningen, rasta hunden och sedan bege mig mot Bränna!


 

Av Matilda Eriksson - 27 februari 2014 18:01

Idag bestämde jag mig att jag måste tillbaka på skolan. Har inte varit en hel skolvecka på fem-sex veckor. Illailla... Det märks verkligen, ligger efter i alla ämnen men ändå gör jag inget åt det. När ska jag orka ta tag i skolan? När ska jag orka ta tag i mitt liv?


Äntligen har tröjan jag beställt kommit. Jag har inte ännu hunnit pröva den men förhoppningsvis ska den passa. Är lite orolig att inte byxorna ska hinna komma till imorgon. Om de nu är så att de inte kommer så har jag en reservplan. Emma ska till Lule imorgon så jag får skicka pengar med henne så kan hon köpa mig ett par jeans. Skor ska jag få låna av Lina. Som för övrigt fyller år idag!!! Arton hela år! Grattisgrattisgrattis så din stora dag! 

 

Helgen närmar sig med stor steg. På lördag hade vi (jag, Emma och Amanda) planerat att äta middag och fixa oss hos mig innan vi åker till Svartbyn. Familjen ska till Jock för att köra skoter och äta middag, så hundarna stannar hemma med mig. Dessutom jobbar jag på lördag så lär bli en ganska stressig dag. Men som man säger Cash is king. Behöver alla pengar jag kan få just nu. Vill förnya min garderob och sommaren närmar sig och då är det alltid bra att ha pengar.

 

 

Skolavslutningen i nian.

Av Matilda Eriksson - 26 februari 2014 21:55

Klockan är tio. Huset är alldeles tyst, alla ligger på sina rum. Och jag är ensam, helt ensam. Det är nu tankarna smyger sig på. De är nu jag får mig själv att gråta. Det är nu jag känner mig värdelös, ångrar allt och vill få det ogjort. Jag kan inte göra någonting åt saken. Bara se det sakta försvinna och glömmas bort. Spelar ingen roll hur mycket jag gråter, jag är ändå lika ledsen. Spelar ingen roll hur mycket jag tänker, jag blir ändå inte klockare och fattar absolut ingenting. 

 

Jag får jämnt och ständigt samma fråga; Hur mår du nu?? Varje gång har jag samma svar; Bra... Men det är långt ifrån vad jag egentligen känner. Jag mår inte bra någonstans. Jag ser ingenting som är bra nåmera. Jag vet inte hur det ska kunna vara "bra" igen.

 

Jag vill inte ha det såhär nåmera. Ja, jag vet att det inte är jag som bestämmer men om jag fick bestämma skulle det inte se ut såhära. Om jag bara fick visa dig, visa dig att det faktiskt visst kan fungera. Om du bara lyssnade på mig, lyssnade på vad jag har att säga. Om jag bara fick förklara, förklara att det kommer vara annorlunda nu. Om du bara gav mig en chans, en enda...

 

 

-

Av Matilda Eriksson - 26 februari 2014 21:54

-

Av Matilda Eriksson - 25 februari 2014 18:10

Av Matilda Eriksson - 24 februari 2014 21:39

En skolvecka kvar till lov nu, längtar ihjäl mig! Dock är detta en vääldigt jobbig vecka med diverse prov, inlämningsuppgifter och läxor. Har inte ännu tagit tag i mitt läxberg som jag sa att jag skulle redan förra veckan. Har inte gjort läxor på typ tre veckor nu och det märks verkligen. Vill inte gå äckel gymnasium nåmera... Tänk att få vara hemma hela tiden, sova hela dagarna och bara pyssla med hundarna. Jajaja jag vet, inga pengar... Hoppas att den här terminen går fort (och resten av åren som är kvar). Gud så jag gnäller.

 

Längtar till helgen. Lina fyller hela arton år på torsdag och det ska vi se till att fira ordentligt på lördagen i Svartbyn. Fina Lina som förtjänar det absolut bästa! :)

Av Matilda Eriksson - 24 februari 2014 20:46

 

.

Av Matilda Eriksson - 23 februari 2014 00:54

 

Ovido - Quiz & Flashcards