matildaeeriksson

Alla inlägg under mars 2016

Av Matilda Eriksson - 22 mars 2016 17:37

Då har ännu en vecka gått och snart får jag ta påsklov. Skulle dock inte kalla det lov eftersom jag har tre stora uppgifter plus gyarbetet som måste göras och förhoppningsvis får jag jobba lite däremellan. Vill bara få slut så eländet nu, är så fruktansvärt less skolan nu så det finns inte. Det jag ser mest fram emot är att slippa den ständiga stressen. Jag är stressad dygnet runt, det spelar ingen roll om det är helg eller vanlig vardag, stressen ligger ändå på. Gymnasiet har varit ett helvete på alldeles för många sätt men det är endast 80 dagar kvar, det är bara att bita ihop och fullfölja det.


På tal om något mycket roligare så har jag och J varit i Skellefteå i helgen. Han överraskade mig med en hotellnatt, fin middag, en tidig födelsedagspresent och sen självklart en hockeymatch. Saik vann och vi båda åkte hem nöjda och glada efter helgen. Alla verkar ha gått bananas uti nån jordbävning natten mot söndag, jag har då sovit som en sten under dom sekunderna vilket jag tycker var lite trist.. Hade varit coolt få känna det.


Jag är utan både J och Hollsan den här veckan så jag känner mig ensammare än någonsin. Dock har jag ju all tid i världen till att vara produktiv (om jag inte skulle vara så lat). 


Min favoritlåt just nu, Håkan   




.

Av Matilda Eriksson - 14 mars 2016 11:18

Börjar måndagen med en ordentlig sovmorron. Har endast en lektion idag som börjar klockan tolv vilket är sjukt skönt. Jag har precis ätit frukost och rastat Hollsan och nu väntar jag på att Sara ska komma och hämta upp mig (bor knappt en kilometer från skolan), Yes I'm a lazy motherfucker!


Ikväll kommer Johan hit, som jag saknar honom! Vi tänkte äta tacos och mysa sen ska jag passa på att handla medan han är här så jag slipper gå. Jag har ingen bil i Kalix nuförtiden eftersom mina älskade POS behöver mycket kärlek och omsorg och jag kan inte ge henne de (bilen är trasig).


Nu ringde Sara och jag ska skynda mig att borsta tänderna sen mot skolan.


Av Matilda Eriksson - 13 mars 2016 12:58

Söndag idag, jag har hunnit vara vaken några timmar, ätit frukost, rastat Hollsan och nu sitter jag framför datorn och ska göra lite skolarbeten, eller rättare sagt gymnasiearbetet som är prio ett för mig. "Skolstressen" har lugnat sig några nivåer efter att jag fick gjort bort en redovisning i fredags som jag gruvat mig lite över. Dock hade jag inte behövt vara orolig alls eftersom jag fick en väldigt bra kommentar på arbetet "Mycket bra jobbat! Du besvarade alla analysfrågor lugnt och koncentrerat." Känns alltid så himla skönt när man får sitt slit bekräftat. Då är det ju faktiskt värt det.


Jag och Hollsan är ensam i Kalix i helgen eftersom J är i Härnösand (tror jag?) och spelar match. Han har även fått börja jobba igen efter nästan tre månaders ledighet vilket betyder att vi inte setts sen i tisdags. Första gången någonsin vi sover utan varandra mer än två nätter. Men det är ju självklart super kul att han har fått börja jobba igen! 


Igår testade jag på att äta veganskt hela dagen, det funkade och jag saknade inte köttet ett dugg dock saknade jag mjölkprodukterna. Jag har inte tänkt att bli vegan utan såg ett flertal föreläsningar i fredags om djuren och hälsan när man väljer att äta kött och andra produkter som kommer från djur så jag var nyfiken och ville testa.


Nu ska jag sätta på pluggmusik, jag lyssnar oftast på soundtracks från filmer jag tycker om. Idag tror jag det blir Harry Potter.


Ovido - Quiz & Flashcards