matildaeeriksson

Alla inlägg under januari 2019

Av Matilda Eriksson - 22 januari 2019 15:20

Känslan att ligga instängd i ett mörkt rum, utan ork, utan en enda positiv tanke är det absolut värsta jag vet, det är min största rädsla som jag får utsättas för alldeles för ofta. Jag förstår inte hur jag ska komma förbi det när jag hamnar i den här destruktiva spiralen. Tiden känns ut att stå still men timmarna går och känslan släpper inte, trycket över bröstet är kvar, ångesten vill inte släppa taget. Det går inte att gråta eller ens känna annat än tomhet, jag blir ett skal och innanför det skalet är det så mycket som snurrar att det inte går att känna någonting alls. Jag kan inte sätta ord på vad jag känner eller upplever, jag kan inte beskriva vad som händer med mig, jag kan inte förklara varför det blir såhär, det bara blir så och jag försöker med all kraft jag har att det ska gå över.


Om jag fick önska mig en enda sak hade det varit att slippa det här, slippa ligga i sån extrem ångest där jag skulle göra vad som helst för att bli av med den. Jag skulle göra vad som helst för att vara "normal", få leva utan min psykiska ohälsa. Det är en sån stor del av mig just nu att jag är rädd att den tar över.

 

De som aldrig upplevt det jag försöker förklara kan någonsin förstå vad det innebär att ligga med de känslorna jag försöker ta mig igenom just nu.


Av Matilda Eriksson - 12 januari 2019 12:56

 

Min älskade underbara

Hur jag tycker om dig Riva


Av Matilda Eriksson - 10 januari 2019 14:23

Nytt år, nya möjligheter... eller nått i den stilen iallafall... Lämnar 2018, som både varit ett piss år och ett toppen år, som typ alla säger om varje år. Tror och hoppas att det här året har mycket att erbjuda, har mycket spännande att se framemot just nu. 


Dock är jag konstant stressad nuförtiden, över exakt allt. Somnar jag inte i tid på kvällen blir jag stressad för då vet jag att jag kommer sova länge nästa dag och bli ännu mer stressad för jag inte hinner med allt jag tänkt. Stressar över skolan, känner att jag inte hinner med och priorierar helt fel. Stressar över vad jag ska göra med mitt liv, ska jag bo kvar i Överkalix? flytta? vart ska jag isånafall flytta? vad ska jag jobba med? vad vill jag jobba med? STRESS!! Har sån lust att packa väskan och försinna några månader, sopa alla bekymmer under mattan och ta tag i dem senare (helst aldrig)... Men så kan man ju inte heller göra, eller?


Usch vad gnällig jag är idag. Har en sån där pissäckeldag, surar åt allt, allt är fel, alla är fel... Vill bara stänga in mig och sitta i min ensamhet tills jag är glad igen, haha...

Ovido - Quiz & Flashcards