matildaeeriksson

Alla inlägg den 10 december 2013

Av Matilda Eriksson - 10 december 2013 14:31

På riktigt vem fan bryr sig om gamla gubbar som levde för tusen år sedan?! Jag tror knappast att man har någon nytta att veta var de bodde och när de föddes och dog. Historia är nog ett av mina svåraste ämnen. Fattar ingenting och är heller inte så intresserad. Tur att jag har wikipedia. Vet inte vad jag skulle ha gjort utan dig. Min klippa genom allt som har med skolan att göra. De senaste tio inläggen är nog på riktigt bara gnäll om skolan.


Nä nu ska jag fortsätta skriva om en gubbe som hette Erik den helige. Sååååå intressant, eller... 

Av Matilda Eriksson - 10 december 2013 14:16


Min fina underbara prins

Älskar dig mer än någonting annat   



 

     

Av Matilda Eriksson - 10 december 2013 13:10

Seeeeeg dag! Fick knapp någon sömn i bussen, sov någon minut här och där vilket resulterade i en väldigt trött och irriterad Matilda. Vi har fått lite ändringar i vårat schema så vi går bara till tjugo i två idag istället för halv fyra. Vet inte om det är bra eller dåligt eftersom vi ändå inte hinner med bussen (vi har tyska och får aldrig sluta tidigare då:(). Kanske inte ska gnälla eftersom jag kom hem med tidiga igår och gud så lång dagen kändes. Hann med så himla mycket bland annat massa äckel skolarbete. Ge mig lov nu, snälla! Dock känns det som att jag håller på att bli sjuk vilket inte är helt omöjligt eftersom Frida dragit på sig någon Hitler förkylning med värsta hostan och feber.


När jag äntligen kommer hem blir det middag hos moster, sedan basketträning med mina tjejer och en promenad med hunden nu när helvetes kylan äntligen dragit sig tillbaka. Skulle verkligen behöva få in lite plugg. Alla lärare har tydligen bestämt sig för att ha ihjäl oss med massa läxor och skit nu innan jul. Det är bara att kämpa, kämpa, kämpa. 


 

Ovido - Quiz & Flashcards