matildaeeriksson

Alla inlägg den 18 november 2013

Av Matilda Eriksson - 18 november 2013 18:10

Efter fem hela veckor tillsammans, sovit varje natt ihop och varit som ihop klistrade lämnade D Ökx och for tillbaka till LÅ. Hans praktik tog slut... Veckorna har gått alldeles för fort. Nu hoppas jag att veckorna till jullovet går lika fort. Saknar honom redan och hatar äckel Lule! Vill inte att han ska bo så långt borta. Aja han trivs ju där och de är ju det som är det viktigaste.


       

.

Av Matilda Eriksson - 18 november 2013 18:00

Ligger och myser i piecen i mitt gaaaarn kalla rum. Skulle behöva slita mig från datorn och göra lite matten eftersom vi har prov imorgon och det känns som att jag inte kan någonting. Dock är jag ganska bra på matte om jag får säga det själv, ett av mina starkaste ämnen. Behöver oftast inte klura så mycket med det utan allt flyter på ganska bra. Ganska tur eftersom endel har jätte svårt med matte. Jag tror att det är ett ämne som man antingen hatar eller älskar och jag älskar det ju så klart :)


Har kommit in i en Harry Potter period igen. Under helgen har vi sett endel av filmerna och dessutom läste jag första boken på engelska i skolan för några veckor sedan. Så nu har jag tvingat Frida att låna den första på svenska åt mig. Helt klar de bästa böckerna någonsin!!!


 

Av Matilda Eriksson - 18 november 2013 08:59

Jag har hemskt svårt att förstå människor som sitter och pratar illa om Överkalix. Det enda dom skriver ut på sina bloggar och ask är att dom vill flytta från den här "jävla byhålan". Snacka skit om Överkalix kan ni hur mycket som helst, det har man ju hört. Men gör det till verklighet och FLYTTA! Tror knappast att någon skulle bry sig...


Överkalix är min hemort, här har jag bott hela mitt liv. Här har jag sprungit runt och lekt. Haft min första pojkvän, tagit min första fylla. Många olika platser, hus, kojor har en lååång historia bakom sig. Alltså det här stället kommer ha en stor plats i mitt hjärta för alltid! När jag blir vuxen kommer jag fortfarande komma tillbaka hit (eller bo kvar här).


Ni som tycker så illa om eran hemkommun borde ju förstå att det är NI som gör det till en "jävla byhåla". Börja uppskatta Ökx lite mer med alla sina skogsvägar, vackra platser, underbara människor, fri tillgång till badhus, konstgräsplan, islada, ungdomsgård och mycket mycket mer!! Se upp för engångsskull och sluta bete er som idioter! 



Ovido - Quiz & Flashcards