matildaeeriksson

Alla inlägg under mars 2014

Av Matilda Eriksson - 12 mars 2014 10:04

Onsdag idag och jag sitter på vårn andra lektion som är svenska. Håller på "träna" på gamla nationella. Ska skriva om "regnbågsfamiljer". Tog en liten sovmorgon så blev lite för stressigt på morgonen. Och vaknade upp med värdens träningsvärk i benen efter gårdagens pumping. Passade på att beställa en maxpuls tränings jacka/kofta igår. Den var väldigt snygg och skönt.

 

Hann även träna lite hund igår kväll, går verkligen sjukt bra nu. Men har upptäckt ett nytt problem som verkligen måste fixas snarast. Hon har börja ta ett extra steg före halten så då kommer hon alltså ca 20 cm för långt fram, vilket självklart blir nått poäng nerdrag. Men förutom det går allt bra. Ställandet som jag har varit så rädd för och har väntat med sitter så sjukt fint nu.

 


 

Min älskade gumma   

Av Matilda Eriksson - 10 mars 2014 20:57

Klockan ringde 05:50 på morgen bara att hoppas upp och tillbaka till skolan. Dock har jag börjat göra klart mig på 10 minuter till skolan och på den tiden hinner jag klä mig, borsta tänder och hår och slänga i mig nått snabbt som en frukt. Det betyder ju alltså att jag kan sova till kvart över!! Sjukt jävla nice! Äntligen går vi mot ljusare tider, det enda negativa med att de är ljust länge är att det blir nästintill omöjligt att sova på bussen. Man kanske vänjer sig med tiden.


Älskar verkligen våran NK lärare. Hon är så sjukt snäll, kan ju bero på att hon är så mycket yngre än alla andra lärare. Ja iallafall vi fick sluta så vi hann med tidiga bussen, kärlek! Jag och Sara promenerade tillsammans med Lina till henne, gjorde oss några klämmackor och surrade på. Tjejer kan verkligen surra hur mycket som hellst och om vad som hellst ;)


Hela kvällen har bestått av massa plugg. Blev tillslut helt tokig så var tvungen att lägga undan böckerna. Har inte gjort en enda läxa på typ 6 veckor, lat eller nå? Nä nu vill min hund ut på en prommis och sedan blir det nog sängen tillsammans med en bra bok.


 

.

Av Matilda Eriksson - 5 mars 2014 11:11

"Hoppet är det sista som överger människan" 

Hoppet är det enda jag har kvar nu. Jag lever på hoppet. Om det släcks, släcks jag. Du var allt och utan "allt" finns inget kvar. Jag är en tom varelse som ständigt letar efter det som saknas. Försöker få en mening med mitt liv igen. Jag försöker och försöker men får ingen respons. I slutändan ligger jag ändå ensam i mitt mörka rum medans tårarna rinner nerför mina kinder. Om jag kunde skulle jag ta bort alla mina känslor för dig men jag kan inte. Om jag kunde skulle jag omvandla min kärlek till hat. Om jag bara kunde glömma bort de senaste tre åren, som du gjort. 


Hur helar man sig efter en sån här sorg? Hur ska jag någonsin kunna vara lycklig igen? När ska jag sluta tänka på dig? När ska jag sluta älska dig?

.

Av Matilda Eriksson - 5 mars 2014 01:42

Av Matilda Eriksson - 5 mars 2014 00:41

Nu har vi gått en bit in på årets sportlov. Har hunnit med massa skoj. Firade Lina i Svartbyns byastuga på lördag. Hade sjukt roligt. På söndagen hjälpte Emma och jag henne att städa. Golven var helt gladdiga av alla spilda drinkar, svartsträckade av skor och dessutom låg de massa hårstrån och annat äckel där. Men eftersom Lina och hennes mamma hade hunnit städa endel när vi kom dit så gick det ganska fort. Vi hann även med lite bakismat på Köket. Igår for vi ut med skotrarna en sväng. Först upp på Brännaberget och sedan vidare till Lappberget. Hann med en ordentlig fastkörning på vägen hem. Fick lämna skotern till Henrik kom hem och fick upp den på två sekunder. Killar är tydligen bättre än tjejer....eller? Senare på kvällen for jag till Jock och sov över där till idag. Hade lite kvalitetstid med mommo

 

De är väl vad som har hänt i korthet hittills. Ska verkligen försöka ta vara på det här lovet för sen blir det några veckor skolan innan nästa.

 

Fina Lina

Ovido - Quiz & Flashcards