matildaeeriksson

Alla inlägg den 29 augusti 2019

Av Matilda Eriksson - 29 augusti 2019 01:14

Är just nu på natt ett av tre, vakar av lördagmorgon, ledig söndag sen börjar det om igen, ännu en vecka helt fullspäckad med jobbjobbjobb. Nånstans mellan jobbandet ska jag ha tid att åka iväg till Boden och tatuera mig, hoppas det blir jävligt fett! Är alldeles för längesedan jag tatuerat mig sist men nu har jag två inbokade grejer den här hösten, sen får vi se vad min ekonomi tillåter.


Har hunnit vara och sätta i löshår idag, känner mig äntligen som mig själv. Jag trivs inte överhuvudtaget i "kortare" hår. Hela mitt hår for i typ december, led mig igenom tiden då jag försökte få det att växa, grät lite mellan varven. Det har ändå gått relativt bra men när jag färgade det svart tyckte jag att det såg så himla tunt ut, då var det bara att beställa löshår, ju mer hår desto bättre, ungefär så tänker jag.


Jag och Frida hann med en femma på Lappberget innan jobbet idag. Jag börjar vara så himla less att gå samma promenader med hundarna hela tiden men både igår och idag har vi fått lite variation, annars blir det efter klubbenvägen eller Halljärv hela. jävla. tiden... Imorgon (eller egentligen idag?) tänkte jag tvinga med Frida upp och runt Brännaberget, sjukt längesen jag gick där.


Har haft lite kris i livet den senaste tiden. Det har en tendens att fucka upp sig för mig när saker och ting går bra, är som att livet ba "näää, skulle inte tro det va" och allt ställs på tvären. Hade precis kommit ur min extrema dipp, hundträningen gick sjukt bra, fått tillbaka rutinerna osvosv men näni tacka för att det ställde till det och ordentligt, sov i stortsett inte alls på två dygn, var så himla stressad. Men efter mycket tjorvade så är det löst. Jag avskyr när saker inte blir som det är tänkt, har jag liksom ställt in mig på en sak och det inte blir så så kaosar jag helt ur, kan inte ens tänka ordentligt. Den här gången vart det inte alls som planerat men det får gå ändå.


Asså jag kanske måste sluta skriva på nätterna när jag är lite halvtrög, jag fattar ju knappt själv vad jag skriver.


Att vi ens har det såhär fint i Överkalix, kommer aldrig kunna flytta från kommunen

 

 

Avslutar väl det hela med en selfie, bara så att folk inte glömmer hur jag ser ut



Ovido - Quiz & Flashcards