matildaeeriksson

Direktlänk till inlägg 21 november 2015

Fall apart in parts

Av Matilda Eriksson - 21 november 2015 20:14

I'm back, får se hur länge det håller i sig den här gången..


Idag är det lördag som kanske många av er vet, eller? Jag ligger hemma och är så nykter som en människa ens kan bli. För ungefär ett år sen skulle det aldrig skett en lördagkväll. Enda sen jag flyttat till Kalix har jag förvandlats till nån slags nykterist, drack inte ens mycket under sommaren. Under marknaden var jag ut EN, förstå EN ENDA DAG, normalt brukar det bli fyra dagar. Nu när jag äntligen är 18 och får dricka och kan gå på krogen så gör jag inte de?! Har ju blivit gammal eller nå, typ 40 istället för 18.


Som vanligt håller jag på att drunkna i ett hav av läxor. Jag fattar fan inte hur det aldrig kan ta slut. Enligt mig själv är jag rätt bra på att försöka göra lite varje dag men ligger ändå efter, hur går det ens ihop?! Hur ska man klara av att hinna med allt i tid. För det första skulle ingen normal människa någonsin orka plugga så mycket och samtidigt ha ett liv för det andra har man ju annat att göra på dagarna. Om jag tar mig själv som exempel så bor jag själv alltså måste jag fixa allt själv, allt från att handla till att tvätta, dessutom har jag en hund som behöver aktiveras varje dag. Menmen det är snart över!


Vad har mer hänt på senaste som är värt att nämna..? Jo! Jag, Emma och Sara har äntligen bokat studentresan. Den 20 maj sticker vi till Ayia FUCKING Napaaaa! Är helt obeskrivligt hur mycket jag längtar. Vill ha maj typ nu, vill ha studentveckan och allt som hör till. De veckorna lovar jag att bete mig som 18/19 och inte 40.


Sen har jag även bokat in tre tider för att få ligga under nålen. För ca två månader sen gjorde jag min första tatuering och därmed början på min sleeve. Det blev en döskalle och lite krimskrams. Jag är jätte nöjd med den men är riktigt less att bara ha de lilla, vill fylla pååå! Vad jag kommer tatuera här näst är hemligstämplat men kan avslöja att två av tiderna är menade till att fortsätta bygga medan den tredje är till för något annat.



Nä men de var väl allt jag hade att säga just nu, avlutar det hela me en halv selfie ba för att jag kan.


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Eriksson - 26 maj 2020 22:47

Sommaren är här, ÄNTLIGEN!! Som jag längtat! Hundarna passar på att bada på typ varenda promenad   Var till Pite idag, jag, Frida och hundarna. Hon var och fixade fransarna, jag och hundarna passade på att utforska Pite litegrann. Alltid tyckt at...

Av Matilda Eriksson - 21 maj 2020 02:28


Jobbnatt åtta av nio, en natt kvar sen jävlar ska jag vara ledig! Sova i min egna säng heeeela natten, fyfan vad skönt! Har vänt dygnet helt sjukt nu, i vanliga fall när jag jobbar brukar jag sova typ 8.30 till 16, nu somnar jag inte förrän kring 12 ...

101

Av Matilda Eriksson - 14 maj 2020 03:45

Jobbnatt nummer ett av nio börjar snart lida mot sitt slut. Nio tunga nätter innan jag blir ledig. Ingen idé att gnälla, har valt att jobba alla dessa nätter själv, ingen som tvingat mig, blir fina pengar sen.   Jag har äntligen tagit tag i hundt...

Av Matilda Eriksson - 29 april 2020 02:45

Spenderat helgen i Umeå med den jag tycker om. Haft det sjukt bra, gått på affärer, druckit bubbel, ätit gott och bara myst, mer sånt tack. Tillbaka i vardagen nu, drygt två nätter kvar innan ledighet och ännu en roadtrip, denna helg 123 mil neråt la...

Ovido - Quiz & Flashcards