matildaeeriksson

Alla inlägg den 24 november 2015

Av Matilda Eriksson - 24 november 2015 23:30

Stannade hemma idag iallafall. Knappt sovit inatt då jag varit så himla stressad och ångestfylld på grund av alla uppgifter och prov jag har fram till jullovet. Steg ändå upp kring åtta, rastade Hollsan och satte mig ner och gjorde fullt med läxor. Känns ganska hemskt att man ska behöva vara hemma från skolan för att få mer tid till att plugga. Dock gjorde jag ju misstaget och la mig i sängen för att vila en stund, satte till och med alarm så jag fick sova 30 min. Självklart sov jag hårdare än Törnrosa och vaknade upp drygt fem timmar senare. Dock väcktes inte jag av en kyss från en snygg prins utan av min telefon som psyk ringde och en orolig mamma på andra sidan.


Klockan börjar nu närma sig midnatt och jag är piggare än någonsin. Har suttit och klurat på intervjufrågor angående mitt gymnasiearbete den senaste timmen. Igår valde jag att göra om nästan allt jag skrivit hittills på mitt gymnasiearbete och det känns mycket bättre nu, mindre grötigt och tjorvigt. Är nöjd med min frågeställning så den är nu spikad och jag är i full gång med intervjuer och undersöknigar angående polisens och försvarsmaktens hundar.


Frågeställningen:

  • Historia, när och varför började man använda sig av polishundar?
  • Hur utbildar man en polishund?
  • Hur arbetar försvarsmaktens hundar?
  • Vad skiljer polis- och försvarsmaktshundarna åt?

 

Nu ska jag fortsätta innan jag spårar iväg i annat.

 

Ovido - Quiz & Flashcards