matildaeeriksson

Alla inlägg den 14 maj 2020

101

Av Matilda Eriksson - 14 maj 2020 03:45

Jobbnatt nummer ett av nio börjar snart lida mot sitt slut. Nio tunga nätter innan jag blir ledig. Ingen idé att gnälla, har valt att jobba alla dessa nätter själv, ingen som tvingat mig, blir fina pengar sen.


Jag har äntligen tagit tag i hundträningen, hittat tillbaka till allt det roliga igen. Går så jäkla bra med båda två! Längtar tills vi har barmark i skogen så vi kan börja jobba med spåret. Har så mycket mål just nu! Misstänker dock att Ösa är påväg in i sitt första löp, hon har lite utav en löphjärna och är lite spökig, inte just i träningen utan mer i vardagen. Drog med mig bröderna på Halljärv igårkväll och körde lite sök, utan större krav på hundarna mer för att få in tänket. Brukar ofta utnyttja dem som sökfiggar i skogen när jag får med dem på promenader. Riva är en jävel på det där, blev riktigt fina skick! Tror dock det beror mycket på att hon är så jäkla kär i Oscar och Lucas, hon skulle inte vara så noga ifall det är någon okänd. Skulle kanske behöva lära in markering med sökrulle för skojsskull, hon kommer alltid tillbaka till mig efter hon hittat dem och fått beröm ute i skogen så en markering med sökrulle kanske inte är allt för svårt att fixa.... eller....


Jag och Frida drog ju ner till södra Sverige här för någon helg sen och kom tillbaka till norr med hennes nya hund, en schäfer tik på nu 8 månader, Elta. En väldigt fin, mörk och liten tik. Jag vakade av dagen vi for, åkrädd som jag är körde jag hela vägen ner, genom fucking STOCKHOLM?!?!? Efter att ha varit vaken över 30 timmar, om inte det är en trafikfara så vet jag inte. Men hela och rena kom vi ner till Mjölby och sommaren! Bodde på ett pensionat med några bulgariska håriga karlar i rummen bredvid som drack öl hela natten, jag och Frida livrädda att de skulle våldta eller mörda oss. Men vi överlevde det också. Frida hälsade på sin kennelmamma under lördagsförmiddan medan jag tog ikapp på extremt mycket förlorad sömn, sen for vi förbi min kennelmamma innan vi körde hem igen. Över 260 mil på två dygn, det är fan inte dåligt ska jag säga er!


Ja juste, Ösa har ju också hunnit fylla ett helt år! Kan inte fatta hur fort tiden går, min lilla valpis!


 

       Lotti (Ösas syster)             Aim (Rivas syster)            Riva                   Ösa



 

Är så tacksam för de här två, skulle inte klara mig utan dem!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards