matildaeeriksson

Alla inlägg den 19 december 2019

Av Matilda Eriksson - 19 december 2019 00:36

Jobb inatt, jag älskar att jobba natt, trivs så mycket mer på natten än dagen, främst för att jag är en nattmänniska och vill dö varje morgon när klockan ringer 05.00 men sen har jag ändå såna sömnproblem så jag somnar aldrig. Får ligga och vrida och vända mig i sängen flera timmar. Försöker lyssna på avslappningsvideos, ta en dusch, röka en cigg eller tre, äta någonting men ingenting fungerar. Spelar ingen roll hur trött jag är, kan liksom svida i ögonen för jag är så trött men jag somnar inte. Nog om det, reder sig säkert nångång, kanske jag ska sluta jobba både nätter och dagar så jag får ett normalt dygn, kan ju vara lösningen på mitt problem.


Idag har vi varit och kört ett lydnadspass, gick sjukt bra. Ösa gör framsteg efter framsteg, vilken hund! Riva och jag kämpar på och försöker lära in de nya momenten för nästa klass. Vi har även fått backa lite och pilla i detaljer. Hon har till exempel börjat tränga ganska mycket vilket hon inte gjort tidigare.


Familjen är hemma från Thailand nu och jag har fått flytta hem till mig själv efter två veckor i Storb. Kan inte med ord beskriva hur skönt det är att få sova i min egna säng igen, min säng är fan guld, ett av de bättre köpen jag gjort, helt klart!


 

MVH Matilda Eriksson 14 år gammal

Ovido - Quiz & Flashcards