matildaeeriksson

Alla inlägg den 9 december 2015

Av Matilda Eriksson - 9 december 2015 00:00

På ganska precis sex månader går jag ut gymnasiet. Tre år av slit, tårar, sömnlösa nätter och extrem fattigdom är då äntligen över! Har kontrakt på lägenheten fram till första Juli sedan tar jag mitt pick och pack HEM till Överkalix. Sinnessjukt hur mycket jag saknar Ökx! Saknar alla kompisar som jag har där, familjen men främst bara själva Ökx i allmänhet. Ragga runt varv efter varv, ta en cigg eller fem med några andra som också snurrar varv på varv, skynda sig för att hinna på OK innan tio (glömmer man köpa cigg eller pk så är kvällen förstörd), veta exakt vem som äger bilarna man möter, snacka massa skit och bara umgås. 


När jag gick i högstadiet (låter ut som det är flera årtionden sen) skulle jag bort från "den där jävla hålan". Hade planer på att flytta till alla möjliga olika kommuner men så ändrade jag mig mitt i allt och stannade. När jag flyttade till Kalix förra våren tog det verkligen emot att lämna. Dock kändes det riktigt skönt att lämna äckel lägenheten på förnedrings, fyfan säger jag bara... Men att snart få flytta tillbaka, ta en ordentlig lägenhet som man faktiskt kan leva i, skaffa jobb och få vara nära familjen känns så jävla bra! Och det där med att läsa vidare får faktiskt vänta några år.


Känner att jag skriver väldigt osammanhängande och tjorvigt, skyller på att jag börjar bli trött...


  

Avslutar det hela med en suddig selfie, de är en 18 åring på bilden inte en fjortis som man kan tro.





Ovido - Quiz & Flashcards