matildaeeriksson

Alla inlägg den 29 september 2018

Av Matilda Eriksson - 29 september 2018 12:01

Riva började löpa i onsdags. Hon har varit väldigt sen med sitt första löp och självklart prickar hon in MH:t som jag sett framemot så himla länge. Även fast jag vet att löptikar inte får göra MH så ringde jag runt till både testledaren och beskrivaren men fick samma svar där, löptikar får inte genomföra ett MH... Jag som har planerat resan ner till Eskilstuna i flera månader, vi skulle få träffa alla andra valpköpare för första gången och självklart våran kennelmamma som ställer upp när än jag har en fundering eller behöver hjälp. Även fast det känns surt så går det inte att styra över... Det kommer fler chanser till våren! Mitt mål är att starta appellen under våren och förhoppningsvis hinna med lägre spår innan nästa höst, så hade varit skönt göra bort MH:t så tidigt som möjligt, eftersom man måste ha gjort MH innan man får tävla vidare från appellen.

 

Vi har anmält oss till två nya tävlingar och jag hoppas att hon hinner löpa klart tills dess, jag vill så gärna hinna ta LD startklass innan säsongen tar slut. Vi var och gjorde lydnadsdebuten i Arvidsjaur förra helgen och kammade hem hela 182 poäng, helt sjukt! Jag hade verkligen inte räknat med ett första pris!

 

 


Min glädjespridare, hon som gör varje dag lite bättre.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards