matildaeeriksson

Alla inlägg den 19 april 2016

Av Matilda Eriksson - 19 april 2016 18:14

Tisdag idag, onsdag imorron vilket betyder att svenska nationella drar igång. Imorron klockan åtta har vi första delen av svenska nationella vilket är skrivdelen. Vi ska skriva en utredande text utifrån häftet vi fått. Skrivtiden är fyra timmar och jag känner redan nu att jag kommer få damp efter 30 minuter. Aldrig att jag klarar av att koncentrera mig så länge... Men iallafall så betyder de att vi är ett steg närmare STUDENTEN!


Jag har försökt undvika att plugga flera timmar nu. Har sökt runt som en galning på olika hotell i New York och även i Storbrittanien eftersom jag och J planerar in en resa. Vi hade tänkt först fara till Storbrittanien några dagar och självklart åka på Harry Potter world som har varit en dröm för mig sen jag fick reda på att de fanns. Fatta att gå runt där, helt sinnessjukt ju. Och sen flyga vidare till NEW YOOORK. Våran plan är att fira nyår där men vi får se hur de blir med den saken. Så taggad! 


Nä nu måste jag plugga om jag nånsin vill gå ut skolan, 52 dagar kvar...



Ovido - Quiz & Flashcards